یک دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان امام آمل تحویل شد


یک دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان امام آمل تحویل شد

ساری - ایرنا - همزمان با تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز کانتینری از سوی وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل در روز پنجشنبه ، مسئولان این شهرستان نسبت به وضعیت فوق بحرانی مراجعه سرپایی و بستری روزانه بیماران کرونایی هشدار داده اند.

به گزارش ایرنا ، یک دستگاه اکسیژن ساز کانتینری ۶۰۰ لیتری امروز در حالی تحویل بیماران امام آمل شده است که آمار بیماران بستری در این شهرستان اعم از موقت و غیرموقت به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است و کمبود کادر درمان ارائه خدمات به بیماران را هر روز سخت تر می کند.

فرماندار آمل در پی تحویل دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان امام شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این بیمارستان که معین کرونا معرفی شده است پیش از این ۲ دستگاه ۶۰۰ لیتری اکسیژن ساز داشت که با نصب دستگاه جدید تعداد آن به سه دستگاه رسیده است.

علیرضا شریعت با بیان اینکه هزینه خرید و نصب دستگاه حدود ۳۰ میلیارد ریال است ،افزود : پس از سفر معاون وزیر بهداشت به مازندران و با توجه به وضعیت کرونایی استان و افزایش تعداد بیماران بستری ۲ دستگاه اکسیژن ساز به استان تحویل و در بیمارستان های آمل و ساری تصب شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون این سومین دستگاه اکسیژن ساز کانتینری است که به بیمارستان امام آمل تحویل می شود ، گفت که به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی همچنان به یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در این بیمارستان نیاز است.

فرماندار آمل افزود : طبق توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت ، قرار شد در صورت تامین نصف هزینه خرید اکسیژن ساز در شهرستان ، بقیه از طرف این دانشگاه تامین شود و از این رو از خیرین شهرستان تقاضا داریم ما را یاری کنند.

وی ادامه داد : طی دو هفته اخیر با کمک خیرین حدود یکصد عدد کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی تهیه شد و امیدواریم در هفته های آتی بتوانیم بقیه نیاز بیمارستان های شهرستان را برطرف کنیم.

یک دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان امام آمل تحویل شد

بستری ۴۴۰ بیمار بستری در آمل

فرماندار آمل همچنین به روند افزایشی بیماران بستری در این شهرستان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ظرفیت تمامی بیمارستان های دولتی آمل به دلیل ازدحام بیماران کرونایی تکمیل شده است پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان خصوصی شمال انجام می شود.

وی شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های آمل را ۴۴۰ نفر به همراه ۳۶۰ بیمار بستری موقت عنوان کرد و افزود که با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان و عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد که رفته رفته ارائه خدمات به آنها از توان شهرستان خارج خواهد شد.

شریعت مهم ترین مشکل شهرستان را در حال حاضر تامین کادر درمان دانست و گفت : با توجه به تعداد بالای بستری بیماران کرونایی در حال حاضر تامین پرستار و نیروی کادر درمان شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

بر اساس آخرین آمار علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته تعداد بیماران سرپایی مبتلا بیماری کووید ۱۹در استان از مرز هشت هزار نفر و تعداد بیماران بستری از مرز ۲ هزارو ۷۸۰ نفر عبور کرد.

همه گیری ویروس کرونا در استان مازندران در موج پنجم در هشتم تیر ماه با تغییر رنگ شهرستان آمل از نارنجی به قرمز آغاز شد و در حال حاضر شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل، آمل، قائمشهر، جویبار، ساری، سوادکوه و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و هفت شهرستان نکا، گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، کلاردشت و عباس‌آباد نارنجی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد