نشست سه جانبه افغانستان با حضور روسیه، آمریکا و چین


نشست سه جانبه افغانستان با حضور روسیه، آمریکا و چین

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که نشست سه جانبه ای درباره افغانستان با حضور وی و نمایندگان ویژه آمریکا و چین هفته آینده در دوحه برگزار می شود.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز پنجشنبه از برگزاری نشست سه جانبه درباره افغانستان در هفته آینده خبر داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این باره گفت: دیدار سه جانبه ای درباره افغانستان با نمایندگان ویژه آمریکا و چین هفته آینده در دوحه خواهم داشت.

«ضمیر کابلوف» درباره تحت سلطه گرفتن همه افغانستان توسط طالبان نیز گفت: طالبان بیش از نیمی از اراضی افغانستان را به کنترل خود درآورده است؛ اما بعید می‌دانیم سناریوی سلطه کامل بر این کشور (از سوی این گروه) اجرایی شود.

وی درادامه تأکید کرد: مسکو نگران جامعه اقلیت ها در افغانستان است.

همزمان با خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، طالبان پیشرفت‌هایی در تسخیر مناطق مختلف این کشور داشته است که همین امر دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت خطرناک جلوه دادن عواقب خروج شان از افغانستان شده است.

گفتنی است که حمله به افغانستان توسط اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم خسارت‌ها و تلفات زیادی را در این کشور به همراه داشته است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»