کتاب به تنهایی برای تبیین غدیر کافی نیست/ معلمان پیام رسان غدیر باشند


کتاب به تنهایی برای تبیین غدیر کافی نیست/ معلمان پیام رسان غدیر باشند

حجت الاسلام اصفهانی با بیان اینکه دروس معارف در مدارس به خوبی به مباحث امامت از جمله حدیث ثقلین و غدیر خم پرداخته اند، گفت: معلمان و مبلغان باید به وضوح و روان غدیر را تشریح کنند.

«حجت الاسلام حسین اصفهانی» به مناسبت عید غدیر خم در مورد مهمترین پیام واقعه غدیر به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: غدیر متعلق به همه مسلمانان جهان است.این واقعه مهم پیام های بسیاری دارد. مهمترین پیام غدیر این است که امت اسلام بدون امام و ولی معنا دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در آخرین سال عمر پر برکت خود امت را بدون ولی و رهبر باقی نگذاشتند و بعد از خود وصی و ولی انتخاب کردند. پیامبر اکرم (ص) 23 سال برای اسلام زحمت کشیدند، جنگ های زیادی رخ داد و ایشان سختی های بسیاری را متحمل شدند و عزیزان بسیاری را از دست دادند. متاسفانه دشمنان اسلام هر توطئه و دشمنی که بود، انجام دادند. بر این اساس پیامبری که برای اسلام این همه زحمت کشید، آن را رها نکرد و برای امت اسلام رهبری انتخاب کرد. یقینا اگر پیامبر اکرم (ص) کسی را به عنوان وصی خود انتخاب نمی کردند، کار غیر کارشناسی انجام می دادند و این از مقام پیامبری به دور بود.

امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه امام علی (ع) فقط در روز غدیر معرفی نشدند، عنوان کرد: روز غدیر روز اتمام حجت بود. از زمانی که پیامبر (ص) به پیامبری مبعوث شدند، اعلام کردند که جانشین من علی بن ابیطالب است و بسیاری از افراد این را می دانستند اما در باطن مخالف بودند. آنها نمی خواستند قدرت دست امیرالمومنین (ع) بیفتد. در روز غدیر از سمت خدا وحی نازل شد که پیامبر اکرم (ص) اقرار بگیرد و اتمام حجت کند. ایشان حتی دو سه روز صبر کردند تا افرادی که نرسیدند، برسند و همه جمع شوند و سپس پیام مهم را اعلام کنند. پیامبر اکرم (ص) اعلام کردند که بعد از من ولی و جانشین علی بن ابیطالب (ع) است و همه با امام علی (ع) بیعت کردند؛ حتی بانوان از طریق طشتی آب با امام علی (ع) بیعت کردند.

این محقق و پژوهشگر در پاسخ به این سوال که واقعه غدیر تا چه اندازه در قالب کتاب تبیین و تشریح شده است، تصریح کرد: چند سالی است که دروس معارف در آموزش و پرورش به خوبی به مباحث امامت از جمله حدیث ثقلین و غدیر خم پرداخته اند البته معلمان نیز باید به خوبی واقعه غدیر را برای دانش آموزان تبیین و تشریح کنند زیرا تنها کتاب کفایت نمی کند بلکه معلمان باید به درستی و به وضوح ، ساده و روان این واقعه و پیام های آن را برای دانش آموزان تبیین کنند.

حجت الاسلام اصفهانی خاطرنشان کرد: برای تبیین و تشریح حادثه غدیر کتاب به تنهایی کفایت نمی کند بلکه مبلغان و مدرسانی باید باشند که به خوبی سوالات در این حوزه را پاسخ دهند و شبهات را برطرف کنند. خوشبختانه علاوه بر کتاب های درسی کتاب های بسیاری در قالب داستان به واقعه غدیر پرداخته است. در کنار این کتاب ها، معلمان و مبلغان باید امامت و ولایت را برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنند تا جای شبهه ای در این باره باقی نماند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول