بخشی از پروژه خط دوم بافق - زرین‌شهر افتتاح شد


بخشی از پروژه خط دوم بافق - زرین‌شهر افتتاح شد

اصفهان - ایرنا- بخشی از پروژه خط دوم بافق - زرین‌شهر در استان اصفهان به طول 120 کیلومتر حدفاصل ایستگاه راه‌آهن سیستان تا ایستگاه راه‌آهن آبنیل پنجشنبه همزمان با عیدغدیر خم با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد.

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کل پروژه خط دوم ریلی بافق - زرین شهر ۴۷۰ کیلومتر است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن در منطقه اداره کل راه آهن اصفهان قرار دارد.
مرتضی جعفری افزود: امروز همچنین بیش ۶۰ کیلومتر از این خط ریلی در استان یزد به‌بهره برداری رسید که در امتداد این خط ریلی است.
وی با اشاره به پر تردد بودن این خط ریلی به ویژه برای حمل بار، اظهار کرد: سال گذشته نیز ۹۰ کیلومتر خط دوم بافق - زرین‌شهر افتتاح شد.
معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پیش از این ۱۳ میلیون تن ظرفیت حمل بار در خط اول وجود داشت و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل خط دوم ظرفیت حمل بار ۳ برابر شود.
وی به لزوم تکمیل خط دوم برای انتقال محصولات معدنی یزد به صنایع اصفهان و انتقال محصولات این صنایع به دیگر استان‌ها برای صادرات اشاره کرد و افزود: تکمیل خط دوم بافق - زرین‌شهر همچنین موجب کاهش بخشی از ترافیک حمل بار جاده‌ای خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰ درصد خط دوم تکمیل شده است، گفت: ۵۰ درصد باقی مانده ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش عمده آن افتتاح ‌شود.
به گزارش ایرنا؛ رییس جمهوری همزمان با عید غدیرخم درهشتاد وششمین افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از ۶ طرح ملی ریلی و آزاد راهی وزارت راه و شهرسازی در استان های یزد، فارس، زنجان، قزوین، اصفهان، البرز و مازندران را افتتاح کرد.
طرح هایی که امروز با ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد، ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی