واکسیناسیون خبرنگاران ایلامی 9 مرداد آغاز می شود


واکسیناسیون خبرنگاران ایلامی 9 مرداد آغاز می شود

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خبرنگاران ایلامی که دارای کارت خبرنگاری بوده و در لیست خانه مطبوعات قرار دارند، از روز شنبه هفته آینده 9 مرداد واکسن کرونا دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: واکسیناسیون خبرنگاران، زندانیان، بانک ها، اساتید دانشگاه و حوزه، رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و فرودگاه در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: به محض دریافت لیست هماهنگی از خانه مطبوعات ایلام در زمان و مکان مشخص تزریق واکسن خبرنگاران استان انجام خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص نوع واکسن تزریقی برای این قشر گفت: در صورتیکه که نوع خاصی از واکسن در مرکز اعلام نشود، هر واکسنی که در دسترس باشد، استفاده می شود.

صادقی فر ادامه داد: واکسن خارجی که این روزها بیشتر در اختیار ما قرار می گیرد، سینوفارم چین است.

وی یادآور شد: با توجه به حجم واکسیناسیون انجام شده و اینکه هنوز درصد زیادی از مردم واکسینه نشده اند، کماکان پس از تزریق واکسن رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: چنانچه فردی پس از تزریق واکسن دوباره مبتلا شود در اکثر مواقع ابتلا خفیف خواهد بود و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد، اما با این وجود در صورت ابتلا رعایت اصول قرنطینه الزامی است.

به گزارش ایرنا، مجموع مبتلایان استان ۴۳ هزار و ۸۰۷ نفر و مجموع فوتی ها نیز ۸۲۸ است.

شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا