125 هزار و 852 دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد


125 هزار و 852 دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

شهرکرد -ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تا کنون 125 هزار و 852 دوز واکسن در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

سید راشد جزایری روز پنجشنبه در آیین افتتاح پایگاه واکسیناسیون فرهنگیان استان، با اشاره به اینکه از هفته آینده واکسیناسیون سه گروه پر خطر آغاز خواهد شد، گفت: فرهنگیان استان با مراجعه به سیستم اتوماسیون اداری آموزش و پرورش، معرفی‌نامه دریافت کنند و در زمان و مکان مشخص برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی اظهار داشت:با افتتاح‌ مرکز تجمیعی‌ واکسیناسیون کرونا ویژه فرهنگیان، وارد فاز سوم سند ملی شد.

جزایری گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن، واکسن در دسترس است که باید تزریق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به آغاز واکسیناسیون ۱۶ هزار فرهنگی و همکاران ادارات آموزش و پرورش استان همزمان با عید غدیر خم گفت:مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان نیز از تاریخ هشتم شهریورماه در استان آغاز می‌شود.

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان از شنبه نهم مردادماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ مردادماه ادامه دارد، گفت: معرفی‌نامه واکسیناسیون فرهنگیان در کارتابل شخصی آنها بارگذاری شده و فرهنگیان در زمان و مکان مشخص شده در این معرفی در نزدیکترین محل واکسیناسیون به محل زندگی خود می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

قائدامینی با تاکید بر اینکه ۶ هزار نفراز فرهنگیان استان در شهرکرد ساکن هستند، گفت: همکاران فرهنگی در زمان و مکان مشخص شده در معرفی نامه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: فرهنگیان در ایام کرونا به خوبی در جبهه تعلیم و تربیت فعالیت داشتند و با از خودگذشتگی نگذاشتند که نظام تعلیم و تربیت تعطیل شود و امید است با انجام واکسیناسیون فرهنگیان و رعایت دستورالعمل بهداشتی، مهری با نشاط داشته باشیم و شاهد حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تصمیمی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان هنوز در کشور اتخاذ نشده است، گفت: انتقال بیماری در کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بسیار پایین است و در صورت فراهم شدن شرایط لازم واکسیناسیون این گروه سنی هم انجام خواهد شد.

به گفته وی، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تابع تصمیم گیری ستاد ملی کروناست تا با رعایت دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی مدارس انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر