رجایی میان‌دار جریان شاعران عزیز افغانستانی بود


رجایی میان‌دار جریان شاعران عزیز افغانستانی بود

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، طی پیامی درگذشت محمدسرور رجایی نویسنده، پژوهشگر و شاعر را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدسرور رجایی نویسنده، پژوهشگر و شاعر افغانستانی ساکن ایران، امروز پنج‌شنبه، هفتم مردادماه بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان درگذشت.

طی پیامی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، درگذشت محمدسرور رجایی نویسنده، پژوهشگر و شاعر را تسلیت گفت.

در متن پیام دادمان آمده است:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت نویسنده، پژوهشگر، شاعر و ادیب توانا، فخر افغانستان و ایران، آقای محمدسرور رجایی، خانواده بزرگ و سترگ فرهنگ و هنر فارسی را عمیقاً متأثر کرد.

او میان‌دار جریان شاعران عزیز افغانستانی بود که ایران، مفتخر به میزبانی و خادمی آن‌ها است.

تلاش‌های مؤثر، بی‌شائبه و شبانه‌روزی استاد رجایی در حوزه هنری انقلاب اسلامی، سرچشمه خیرات و برکات بسیاری است که حتی بعد از رحلتش تداوم خواهد داشت.

یقیناً فقدانش ثلمه بزرگی است.

از عمق جان رحلت برادر بزرگ و عزیز، محمدسرور رجایی را به عموم مردم افغانستان، جامعه فرهنگ و هنر ایران سرافراز، همه علاقه‌مندان زبان و ادبیات فارسی و خانواده محترم و مجاهدش تسلیت عرض می‌کنم.

محمدمهدی دادمان»

محمدسرور رجایی متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که در سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد. مدیریت در خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. همچنین «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان) و «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) از جمله آثار منتشرشده او هستند.

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت‌ روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشرشده از رجایی‌ در انتشارات «راه یار» است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته