تحول در آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی محقق نمی‌شود


تحول در آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی محقق نمی‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با نائل آمدن یک هزار معلم استان به افتخار پیشکسوتی، آموزش و پرورش استان در آستانه سال جدید تحصیلی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

سکینه طیبی، در سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت مجازی در سالن ایثارگران بیرجند برگزار شد، افزود: بیشترین دغدغه آموزش و پرورش استان، نیروی انسانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وی تحول در نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: در واقع زمانی می‌توان از تحول سخن گفت که تغییر و تحولی در نیروی انسانی صورت گرفته باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، راهبرد آموزش و پرورش در پیگیری سند تحول را «تمرکز بر نیروی انسانی و معلم» عنوان کرد و گفت: هرچند که قرار بود همه نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» تامین شوند تا نیروی با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت وارد شود اما عملا این موضوع محقق نشده است.

وی افزود: نیاز استان با مدیریت منابع انسانی، از طریق جذب سهمیه‌های استخدامی ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، تخصیص ساعت حق‌التدریس شاغلان و بازنشستگان، نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات و تعدیل شاخص‌های نسبت دانش‌آموز به معلم رفع می‌شود.

طیبی از جذب ۶۹۴ نفر در آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و در آزمون استخدام پیمانی ماده ۲۸ قریب به ۲۵ درصد رشد دارد.

وی از پرداخت مطالبات باقیمانده سال ۹۹ به ویژه پاداش و مرخصی بازنشستگان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: در راستای افزایش درآمدهای اختصاصی، اعتبارات لازم برای تجاری‌سازی و درآمدزایی در شهرستان‌ها تامین شد که ساخت ساختمان تجاری در سربیشه و دستگردان همچنین کاشت بیش از هزار نهال عناب در شهرستان خوسف و احداث ساختمان تجاری در جنب آموزش و پرورش بیرجند از جمله نمونه‌های موفق این طرح است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...