امام جمعه ساوه: فرهنگ غدیر به گفتمان حاکم بر جامعه تبدیل شود


امام جمعه ساوه: فرهنگ غدیر به گفتمان حاکم بر جامعه تبدیل شود

امام جمعه ساوه گفت: فرهنگ غدیر باید به گفتمان حاکم و غالب بر جامعه دینی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه عید غدیر بزرگترین عید الهی است، اظهار کرد: عید سعید غدیر خم در بین همه اعیاد الهی، عیدالله الاکبر است یعنی بزرگترین عید الهی است و اختصاص هم به سادات ندارد گرچه افتخار سادات است. مسئله فردی هم نیست و به عنوان بزرگترین عید سیاسی اجتماعی تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ گفتمان غدیر در جامعه اظهار کرد: غدیر شناسنامه و ‌حقیقت جامعه شیعی است و برای تبیین، تبلیغ و ترویج گفتمان غدیر و فلسفه آن باید سرمایه‌گذاری کرد و لازم است به‌گونه‌ای ترویج شود که همچون سایر اعیاد ملی و مذهبی به صورت خودجوش و به‌ عنوان یک فرهنگ اصیل و بدون تبلیغ گرامی داشته شود.

امام جمعه ساوه در ادامه نفی سکولاریسم را مهمترین پیام غدیر دانست و افزود: گفتمان دنیای غرب که متاسفانه بر جهان اسلام هم سایه افکنده، گفتمان سکولاریسم و تز جدایی دین از سیاست است، اما در حادثه غدیر خداوند متعال با انتخاب امیرالمومنین به عنوان ولی امر مسلمین و امام جامعه برای اجرای دین، گفتمان سکولاریسم را نفی کرد و توامان بودن دین و سیاست را اثبات کردند و مهمترین دستاورد امام و انقلاب اسلامی نیز احیاء گفتمان غدیر بود.

وی اسلام ولایی، اسلام ناب و مورد پسند خدا را دومین پیام غدیر بیان کرد و افزود: کفار از اسلام ولایی می‌ترسند و مایوس هستند وگرنه ملت‌های مسلمان را ذلیل و تبدیل به گاوهای شیرده می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه مقام ولایت باعث عزت مسلمین است، تصریح کرد: با غدیر و نصب علی (ع) به مقام ولایت، دین کامل، نعمت تمام و دین اسلام مورد پسند خدا قرار گرفت. یعنی اسلام منهای رهبری شایسته و ولایت، ناقص است و مورد پسند خدا نیست و ولایت فقیه نیز استمرار ولایت علوی در غدیر است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه، حاکمیت الهی با نصب امیرمومنان را سومین پیام غدیر برشمرد و افزود: متاسفانه گفتمان دنیای معاصر لیبرالیسم مبتنی بر اومانیسم و الحاد است که آخرین نسخه ایده‌آل انها دموکراسی است و این جاهلیت غرب، تکرار همان جاهلیت عرب و بت پرستی جدید است.

وی بیان کرد: طبق آیه ۵۵ سوره مائده، سرپرست و رهبر و ولی شما، تنها خدا و پیامبر و علی بن ابی طالب است و وظیفه ما پذیرش ولایت الهی است نه مراجعه به سقیفه. غدیر و انتصاب الهی مظهر اسلام ناب و سقیفه و مشروعیت بخشی به انتخاب غیرمنصوب الهی انحراف و باعث انحطاط است.

خطیب جمعه ساوه شایسته سالاری در غدیر، لابی‌گری در سقیفه را از دیگر پیام‌های غدیر بیان کرد و گفت: خدای متعال در جریان غدیر، علی بن ابی طالب(ع) که مظهر همه فضائل و خوبی‌ها بود را برای ولایت و رهبری امت اسلامی برگزید اما عده‌ای، با انحراف از آن، در سقیفه نشستند و لابی‌گری کردند و نتیجه آنچه نباید می‌شد، شد.

وی تصریح کرد: سیره امیرالمومنین(ع) در انتخاب کارگزارانش نیز همین امر بود و سفارش ما به رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه و مسئولان دولت آینده، اقتدا به علی (ع) و جریان غدیر است یعنی ملاک باید شایسته گزینی باشد نه سهم خواهی افراد و احزاب که بر خلاف پیام غدیر است.

او بیان کرد: بعضی تصمیمات در سپردن پست‌ها و امور مهم کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی (ص) نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن، به راحتی از میان نمی‌رود.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرال‌ها می‌خوریم، تصریح کرد: راه دادن و سپردن مناصب و مقامات به لیبرال‌ها، غرب زده و غرب گداها یک انحراف و اشتباه بزرگ است. استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا، شعار همیشگی ملت و انقلاب ماست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...