75 درصد افراد بالای 60 سال در شهرستان آبیک واکسینه شدند


75 درصد افراد بالای 60 سال در شهرستان آبیک واکسینه شدند

قزوین- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک گفت: از ابتدایی اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، حدود 75 درصد از جمعیت بالای 60 سال این شهرستان واکسینه شدند.

علی اکبر رشوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند که بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر بالای ۶۰ سال هستند.
وی با تاکید بر تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا، اظهار داشت : بیشترین آمار فوتی ها بر اثر ویروس کرونا در این شهرستان افراد بالای ۵۰ سال گزارش شده است.
رشوند با اشاره به اینکه سالن پیامبر اعظم(ص) به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون جامعه هدف در شهرستان آبیک است، افزود: روند واکسیناسیون در این شهرستان بسیار مطلوب بوده و با گسترش پوشش گروههای هدف واکسیناسیون، شاهد کاهش فوتی‌ها خواهیم بود.
این مسوول ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از جانبازان بالای ۵۰ درصد و والدین معظم شهدای و ایثارگران آبیکی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و استقبال از طرح واکسن های خوب است.
وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ بیمار کرونایی در دو بیمارستان این شهرستان بستری هستند که ظرفیت بخش icu و بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان شهدا آبیک تکمیل شده است.
رشوند تصریح کرد: از این تعداد هفت نفر در بخش مراقبت های ویژه با شرایط حاد تنفسی بستری هستند و متاسفانه تعداد موارد کرونا مثبت در شهرستان به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و دور همی های خانوادگی رو به افزایش است.
شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد و هم جوار با استان البرز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر