5 هزار پرس غذای گرم و 14 سری جهیزیه بین نیازمندان سیرجان توزیع شد


5 هزار پرس غذای گرم و 14 سری جهیزیه  بین نیازمندان سیرجان توزیع شد

کرمان- ایرنا- همزمان با عید سعید غدیر روز پنجشنبه بیش از پنج هزار پرس غذای گرم و 14 سری لوازم منزل و جهیزیه بین نیازمندان سیرجان توزیع شد.

به گزارش ایرنا این اقدام به همت خیرین، مراکز خیریه و مساجد، موسسات قرآنی و نیز سپاه ناحیه شهرستان انجام شد.

توزیع این میزان غذا از طریق مساجد و موسسه های قرآنی انجام شده است. بخشی از این غذاها در مناطق محروم اطراف شهر نیز بین نیازمندان و مهاجران سنی مذهب توزیع شد.

سرهنگ حمید سبزعلی پور جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این سنت حسنه امسال مورد استقبال بیشتر مردم شهرستان قرار گرفت.

توزیع ۱۴ سری جهیزیه

همچنین امروز به مناسبت عید غدیر ۱۴ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان و نیازمند سیرجانی توزیع شد.

حجت‌الاسلام مرتضی ریاحی امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل (ع) سیرجان ضمن بیان این خبر گفت: ازعید غدیر سال گذشته، خیرین، هیات امنا و نمازگزان این مسجد شروع به جمع آوری کمک برای فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های جوان کردند و با تامین لوازم اساسی زندگی امروز ۱۴ سری جهیزیه به نیازمندان اهدا شد.

وی در مراسم اهدای این اقلام افزود: این لوازم شامل یخچال و فریزر، اجاق گاز، بخاری، فرش و قالی، و... در مجموع با هزینه سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال بود.

ریاحی گفت: نمازگزاران این مسجد با کمک خیرین از هم اکنون نیز جهت تامین جهیزیه واجدین شرایط کمک های خود را تا عید غدیر آینده جمع آوری می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز در این مراسم ساده زیستی و دوری از تجملات را نویدبخش خوشبختی جوانان در تشکیل زندگی ساده و همراه با ارزش های اسلامی دانست و افزود: همراهی والدین با این سنت الهی باعث شده، سنت زندگی ساده و ازدواج آسان با همکاری مساجد و مکان‌های مذهبی و مردم مهیا شود.

وی بر همکاری بیشتر خانواده ها و خیران برای برپایی مراسم ازدواج آسان و زندگی ساده تاکید کرد و افزود: در ازدواج های اسلامی تحکیم خانواده ها بیشتر و سعادت نیز تامین می شود و یکرنگی، صداقت باعث تحکیم و بقای خانواده خواهد بود.

در پایان این مراسم جهیزیه زوج های جوان به صورت کاروان جهیزیه تحویل زوج های جوان شد.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر