تایید قانون نخستین انتخابات پارلمانی در قطر توسط امیر آن


تایید قانون نخستین انتخابات پارلمانی در قطر توسط امیر آن

شفقنا- تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قانون مربوط به برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در این کشور طی ماه اکتبر را تایید کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، رای‌گیری برای انتخاب یک‌ سوم از اعضای مجلس شورا (انتخاب 30 عضو از مجموع 45 عضو مجلس) در ماه اکتبر آتی برگزار خواهد شد. تا به […]

تایید قانون نخستین انتخابات پارلمانی در قطر توسط امیر آنتایید قانون نخستین انتخابات پارلمانی در قطر توسط امیر آن

شفقنا- تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قانون مربوط به برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در این کشور طی ماه اکتبر را تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، رای‌گیری برای انتخاب یک‌ سوم از اعضای مجلس شورا (انتخاب ۳۰ عضو از مجموع ۴۵ عضو مجلس) در ماه اکتبر آتی برگزار خواهد شد.

تا به الان برگزاری نخستین انتخابات قطر برای انتخاب اعضای مجلس شورا طی چندین سال به تعویق افتاده بود و امیر قطر اعضای این مجلس را که عالی‌ترین نهاد مشورتی در قطر به حساب می آید، منصوب می کرد.

امیر قطر در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ دستوری برای تاسیس کمیته عالی برگزاری انتخابات مجلس شورا صادر کرد تا این مجلس از حالت انتصابی به انتخابی تغییر کند.

بر اساس قانون جدید انتخابات، هر منطقه‌ای به یک حوزه انتخابیه تقسیم خواهد شد تا از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای قطر راه یابد.

خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران