80 درصد جامعه هدف چوار واکسن کرونا تزریق کردند


80 درصد جامعه هدف چوار واکسن کرونا تزریق کردند

ایلام - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان چوار گفت: 80 درصد جامعه هدف بالای 60 سال این شهرستان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

دکتر فرزاد بسطامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جمعیت جامعه هدف واکسن کرونا در شهرستان چوار که تا امروز افراد بالای ۶۰ سال بوده، یک هزار و ۱۱۵ نفر است که از این جمعیت، معادل ۸۰ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: واکسیناسیون فرهنگیان شهرستان چوار از امروز هفتم مردادماه و همزمان با عیدسعید غدیر خم آغاز می شود.

دکتر بسطامی تصریح کرد: روند واکسیناسیون در چوار رضایت‌بخش بوده به طوریکه در چند روز گذشته به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چوار اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۰ دوز واکسن نوبت اول و دوم طبق سند ملی واکسیناسیون در این شهرستان تزریق شده است که این میزان ۸۰ درصد جمعیت هدف را شامل می شود.

دکتر بسطامی استقبال از تزریق واکسن کرونا در شهرستان را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: چنان چه تزریق واکسن کرونا به این شکل در شهرستان ادامه داشته باشد، شیوع کرونا نیز کاهش می‌یابد و خوشبختانه امروز هیچ گونه عارضه خاصی نیز در افرادی که واکسیناسیون دریافت کرده‌اند، مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرک شهید رجایی به صورت سیار و گنجوان نیز به صورت سیار و ثابت واکسینه می شوند، اظهار داشت: با حضور کارشناسان بهداشتی و فوریت‌های پزشکی شهرستان، روز گذشته ۶۶ نفر از جامعه هدف شهرک شهید رجایی به صورت جهادی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای جامعه مشمولین کمیته امداد واکسن دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چوار گفت: هفته آینده جهت تزریق واکسن کرونا برای سالمندان، معلولان و افراد ناتوان در درب منزل برنامه ریزی می شود.

چوار با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، ۴۷ روستای دارای سکنه داشته و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری‌ها ۲۸ هزار نفر ساکن و شناور ساکن این بخش هستند.

شهرستان چوار در فاصله ۱۰ کیلومتری ایلام واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته