شمار شهرهای با کیفیت هوای ناسالم در استان مرکزی افزایش یافت


شمار شهرهای با کیفیت هوای ناسالم در استان مرکزی افزایش یافت

اراک - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار شهرهای با کیفیت هوای ناسالم روز پنجشنبه در این استان افزایش یافت و غلظت گرد و خاک به‌دلیل وزش باد شدید در فضای استان مرکزی لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس داده‌های پایگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا در استان مرکزی ، تا ظهر امروز(پنجشنبه) شاخص کیفیت هوا در ۲ شهر اراک و شازند برای گروه‌های حساس سنی ناسالم بود اما، با شدت گرفتن وزش باد در ساعات اخیر، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه گرد و خاک در فضای این شهرها روند افزایشی دارد و ساوه نیز به جمع مناطق آلوده هوای استان پیوسته است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۹ امروز ( پنجشنبه) به ۲۰۲ رسیده که بیانگر کیفیت هوای بسیار ناسالم است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای هوای شازند هم در ساعت ۱۹ به ۲۳۳ رسیده که بیانگر کیفیت هوای بسیار ناسالم است.

محرابیان تصریح کرد: شاخص لحظه‌ای هوای ساوه نیز در این ساعت به ۱۵۱ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی گفت: تردد در فضای باز در شرایط فعلی به‌ویژه در اراک و شازند، سلامتی افراد را به شدت با خطر همراه می‌کند و نیاز است مردم تا کاهش حجم آلاینده‌ها و بهبود شاخص کیفیت هوا در منازل بمانند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!