رفع مشکل بیکاری با تربیت نسل کارآفرین


رفع مشکل بیکاری با تربیت نسل کارآفرین

مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: کارافرینی بیشتر ازاینکه یک مدل آموزشی باشد باید به یک سبک زندگی تبدیل شود.


سعدآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
رفع مشکل بیکاری با تربیت نسل کارآفرین

مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: کارافرینی بیشتر ازاینکه یک مدل آموزشی باشد باید به یک سبک زندگی تبدیل شود.

علی اصغر سعدآبادی، مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ذات کارآفرینی ایجاد ارزش است که در نهایت منجر به ایجاد شغل خواهد شد؛ بنابراین ما نیازمند یک نسل کارآفرین هستیم تا کشور را از شرایط و بحران بیکاری نجات دهد که انجام این کار به شدت زمان بر خواهد بود. اما اگر همین منابع موجود در اختیار کارآفرینانی که در کشور حضور دارند، قرار گیرد می توان تعداد زیادی کار ایجاد کرد.

او افزود: برای راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرین شدن به صورت کلی ۷ مولفه نیاز است که به ترتیب شامل ایده مناسب، تیم منسجم، سرمایه، مکان، ارتباطات با سازمان‌های خصوصی، دولت و حتی مردم، آموزش کافی، دانستن اصول کسب و کار و در نهایت پشتکار است که می‌توان پشتکار را به عنوان مهم‌ترین مولفه درنظرگرفت.

سعدآبادی بیان کرد: مشکلات ساختاری از جمله معضلات کارآفرینان برای شروع کار است که این قوانین دست و پاگیر و بازدارنده که تعداد قابل توجهی هستند شامل مواردی مانند: بیمه، مالیات و قانون کار می شوند که وجود مشکل در قانون کار را می توان یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش بیکاری در کشور دانست.

استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، بیان کرد: مولفه‌های ایجاد کارآفرینی در ایران از شرایط خوبی برخوردار نیستند.

او افزود: کارآفرینی بیشتر ازاینکه یک مدل آموزشی باشد باید به یک سبک زندگی تبدیل شود و از کودکی و حداقل نوجوانی این سبک زندگی به فرزندانمان آموزش داده شود، اما متاسفانه از همان ابتدا کودک با تفکر کارمندی رشد می‌یابد و همین امر می‌تواند یکی از عامل بازدارنگی رشد کارآفرینی در کشورباشد. همچنین در دانشگاه‌ها نیز با توجه به این که خود استاتید در این زمینه اطلاعات و آگاهی مناسبی ندارند، نمی‌توانند به دانشجویان در این زمینه کمک کنند.

سعدآبادی گفت: کارآفرینی هیچ ارتباطی با توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی کشور‌ها نخواهد داشت. همچنین باید توجه داشت که کارآفرین‌ترین کشور جهان اوگاندا است و هرساله جزو ۵ کشور برتر کارآفرین جهان معرفی می شود و ۳۵ درصد مردم این کشور طی ۵ سال اخیر کارآفرینی کرده اند.

مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: کارآفرینی الزاما نباید یک موضوع هایتک باشد و در حتی در حوزه زنبور داری نیز می‌توان به یک کارآفرین موفق تبدیل شد.

او ادامه داد: برخی بر این باورند که خود ایده پرداز باید تا مرحله تجاری سازی پیش برود در حالی که ۶۰ درصد ایده پردازان به هیچ عنوان روحیه تجاری سازی و کسب و کار ندارند و با قرار گرفتن در این مسیر با شکست مواجه خواهند شد؛ بنابراین باید در کنار یک کارآفرین موفق، یک فرد متخصص در این زمینه تجاری سازی و بازارسازی قرار بگیرد تا فردکارآفرین در مسیری که قرار گرفته است موفق شود.

سعدآبادی گفت: همانطور که اشاره شد برای شروع یک کسب و کار و قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی نیازی به داشتن تخصص در حوزه‌های پیچیده نیست بلکه با اینترنتی شدن کسب و کار‌ها امروزه برای شروع یک کار نیازی به سرمایه‌های بسیار زیاد نبوده و می‌توان از این طریق به خلق ثروت قابل توجهی پرداخت.

بیشتربخوانید

ارتقاء مهارت دانشجویان در دوران تحصیل، راهکاری جدی برای اشتغالزایی مهارت آموزی راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس