هشدار درباره تغییرات شدید آب و هوایی در انگلیس


هشدار درباره تغییرات شدید آب و هوایی در انگلیس

دانشمندان و سازمان هواشناسی انگلیس هشدار می‌دهند دولت و جامعه برای تغییرات شدید آب و هوایی آماده نیستند.

هشدار درباره تغییرات شدید آب و هوایی در انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دانشمندان و سازمان هواشناسی انگلیس هشدار می‌دهند با این که تغییرات شدید آب و هوایی، از این پس در این کشور عادی خواهد شد، دولت و جامعه برای این تغییرات آماده نیستند.
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند، پارسال انگلیس نخستین بار، در میان ده کشوری قرار گرفت که از نظر گرما، باران و نور خورشید، بیش‌ترین تلاطم‌ها را شاهد بود و دانشمندان آب و هوا هشدار می‌دهند هوای ملایم در این کشور، باید فراموش شود.
براساس گزارش متخصصان هواشناسی، انگلیس پارسال یکی از مرطوب ترین، پر آفتاب‌ترین و نیز گرم‌ترین سال‌ها را در یک قرن اخیر پشت سر گذاشت و از این پس، تغییرات شدید آب و هوایی در این کشور عادی می‌شود.

براساس این گزارش علمی که در نشریه علمی "ژورنال بین المللی اقلیم شناسی" (International Journal of Climatology) منتشر شد، پارسال انگلیس سومین سال گرم، پنجمین سال مرطوب و هشتمین سال آفتابی را از زمان ثبت این موارد پشت سر گذاشت.
گاردین به نقل ازمایک هندون (Mike Kendon)، یکی از نویسندگان گزارش اخیر درباره آب و هوای انگلیس نوشت تغییرات در آب و هوای انگلیس آغاز شده است و گرمایی که در کل کره زمین دیده می‌شود، موجب گرم‌تر و مرطوب‌تر شدن آب و هوای این کشور نیز شده است.
گاردین افزود: ثبت وضعیت آب و هوا در انگلیس، قرن‌ها سابقه دارد و در مناطق مرکزی انگلیس، از سال ۱۶۵۹ میلادی، این آمار در دست است.
ثبت گرمای هوا در سراسر انگلیس از سال ۱۸۸۴ آغاز شده و گزارش میزان بارش باران نیز از سال ۱۸۶۲ موجود است. دانشمندان با مقایسه این آمار و نیز اندازه گیری دمای سطح دریا و نیز سطح آب دریاها، گزارش جدید درباره وضعیت آب و هوای پارسال انگلیس را آماده و منتشر کرده اند.
براساس گزارش علمی که در نشریه علمی "ژورنال بین المللی اقلیم شناسی" منتشر شده است، در ۳۰ سال اخیر (۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰) میلادی، در مقایسه با ۳۰ سال پیش از این دوره (۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰)، انگلیس ۰.۹ درجه سانتی گراد گرم‌تر و ۶ درصد نیز مرطوب‌تر شده است. در این گزارش آمده است در مقایسه با دوران پیش از انقلاب صنعتی، گرمای زمین در انگلیس ۱.۲ درجه سانتی گراد، بیش‌تر شده است.
به نوشته گاردین، با تغییرات شدید آب و هوایی، پارسال شماری از توفان‌ها از جمله سیارا (Ciara) و دنیس (Dennis)، با فاصله یک هفته، این کشور را در نوردیدند و در یک هفته، چهار برابر بارش ماهانه، باران در انگلیس بارید و به علت نبود زیرساخت‌های لازم، سیلاب‌ها به راه افتاد. همچنین تغییرات شدید آب و هوایی، به کشاورزی و مراتع آسیب زده و شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری را در معرض نابودی قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟