نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال


نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر کشور به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده آل تکلیف خود را در لیگ بیستم مشخص کنند.

به گزارش ایرنا هفته سی ام رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان بیرون از خانه به مصاف حریفانشان می‌روند؛ همچنین تیم نفت آبادان در خانه به میدان می‌رود.

در هفته بیست و نهم این پیکارها تیم فولاد خوزستان در خانه به مصاف نفت آبادان رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شد. همچنین تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده خوزستان مقابل گل گهر با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد.

تیم فولاد خوزستان اکنون در جایگاه پنجم رده بندی جای گرفته و تنها در صورت کسب سه امتیاز این هفته و باخت یا تساوی تیم گل گهر، شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

تیم نفت آبادان که در نیم فصل دوم بازی های ضعیفی به نمایش گذاشت، از ۲۹ بازی گذشته خود هشت پیروزی، ۱۰ تساوی و ۱۱ باخت کسب کرده و اکنون با ۳۴ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان، در ابتدای راه تیم های مدعی لیگ را زمین گیر کرد و توانست تا رده هفتم جدول رده‌بندی بالا برود اما مشکلات مالی و کناره‌گیری سرمربی این تیم باعث شد تا در ادامه راه متزلزل ظاهر شوند و اکنون در جایگاه سیزدهم جای گیرد.

نفتی های مسجدسلیمان اکنون در خطر سقوط به لیگ پایین تر قرار داشته و باید برای کسب سه امتیاز دیدار پایانی تلاش کنند هر چند کار بسیار دشواری است.

آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۴ بازی گذشته خود ۲ برد، چهار تساوی و هشت شکست در کارنامه دارد و برای حفظ جایگاه خود در لیگ برتر، باید در مقابل آلومینیوم به برتری رسیده و یا حداقل امتیاز این بازی را کسب کنند در غیر این صورت احتمال سقوط آنها به لیگ پایین تر وجود دارد.

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم از حساسیت خاصی برخوردار بوده و رقابتی بین تیم های پایین و میانه جدول لیگ است اگرچه انگیزه بازیکنان آلومینیوم که جایگاهشان را در لیگ تثبیت کردند، کمتر از شاگردان محمود فکری است.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و ابتدای لیگ، در صف تیم های بالانشین قرار گرفت. اما محمود فکری که از نیم فصل دوم هدایت نفتی ها را برعهده گرفت تاکنون نتایج خوبی به همراه این تیم کسب نکرده است. در سوی مقابل تیم آلومینیوم است که علیرضا منصوریان جان تازه‌ای به رگ های این تیم تزریق کرده و این تیم توانست تا پله نهم جدول بالا برود.

تیم نفت مسجدسلیمان در ۲۹ بازی گذشته ۲۹ گل دریافت کرده همچنین در خط حمله با زدن ۲۰ گل چندان قدرتمند نشان نداده‌اند که نیاز است در فاز تهاجمی عملکرد بهتری داشته باشند. در سوی مقابل تیم آلومینیوم تاکنون ۳۲ گل دریافت کرده و ۲۵ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

نفتی‌ها در حالی به مصاف آلومینیوم می‌روند که پس از ۶ شکست مقابل فولاد، نفت آبادان، پدیده، ذوب آهن، استقلال و گل گهر به دنبال جبران امتیازهای از دست رفته بوده و تلاش می‌کنند هفتمین بردشان را کسب کنند. در سوی مقابل تیم آلومینیوم نیز هفته گذشته با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سایپا مغلوب شد و بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برخوردارند.

تیم‌های آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان اکنون با ۳۷ و ۲۸ امتیاز به ترتیب در مکان های نهم و سیزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

نفتی‌های مسجدسلیمان شاید روی کاغذ بازنده این دیدار باشند اما در فوتبال چیزی مشخص نیست. با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول رده بندی بازیکنان نفت به مراتب از انگیزه بالاتری برخوردار بوده و به دنبال شگفتی سازی هستند در غیر این صورت شرایط آنها بحرانی خواهد شد.

نفت آبادان - ماشین سازی

برزیلی های ایران هفته گذشته مقابل فولاد بازی نه چندان مطلوبی به نمایش گذاشتند و در پایان یک شکست دیگر به کارنامه آنها اضافه شد. نفت آبادان در لیگ بیستم توان خود را بر استفاده از بازیکنان بومی گذاشت و اگر حمایت مالی خوبی از آنها صورت می‌گرفت جایگاه مناسب تری نسبت به الان در جدول داشتند.

نفتی های آبادان از اواخر نیم فصل اول با توجه به مشکلات فراوانی که گریبان این تیم را گرفت، روند نزولی داشته و نتوانستند همچون نیم فصل اول رقابت ها در قامت یک مدعی ظاهر شوند.

شاگردان سیروس پورموسوی که از ۶ بازی گذشته خود ۲ برد، ۲ باخت و ۲ تساوی کسب کردند اکنون به رقیب نسبتاضعیفی همچون ماشین سازی برخورد کردند که می توانند لیگ بیستم را در آبادان با برد به پایان برسانند.

آخرین تقابل نفت آبادان و ماشین سازی در نیم فصل اول با برتری یک بر صفر ماشین سازها به پایان رسید که این موضوع انگیزه آبادانی ها را برای برد در این دیدار بیشتر می‌کند اگرچه نفتی ها در خانه بازی می‌کنند و شانس برد آنها در گرمای ۵۰ درجه آبادان به مراتب بیش از حریف است.

پورموسوی و شاگردانش در صورت برد در این دیدار، علاوه بر شاد کردن مردم آبادان، جایگاه تیم خود را در جدول ارتقا می‌دهند. تیم ماشین سازی که سقوطش به لیگ یک مسجل شده، این بازی برای آنها جنبه تدارکاتی داشته و قطعا بازیکنانشان انگیزه کافی ندارند.

برزیلی های ایران در خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می‌دهند. این تیم در بازی مقابل ماشین سازی با ارائه یک بازی تاکتیکی به دنبال کسب سه امتیاز بازی است. طالب ریکانی تاکنون هشت گل برای نفتی ها به ثمر رسانده و امیدوار است که در این بازی آمار گلزنی خود را ۲ رقمی کند.

پدیده - فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان هفته گذشته در مصاف با نفت آبادان، عملکرد به نسبت خوبی داشت و سه امتیاز شیرین از این بازی کسب کرد. فولادی‌ها در هفته سی ام نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا همچنان شانس کسب سهمیه آسیایی را داشته باشند.

شاگردان جواد نکونام در بازی‌های بیرون از خانه نشان دادند که تیم دست و پا بسته‌ای نبوده و به راحتی امتیاز نمی‌دهند. نماینده خوزستان در ۲۹ بازی خود در این فصل تنها ۶ شکست در کارنامه داشته و کادر فنی پدیده از این موضوع به خوبی آگاه است.

ویروس کرونا و مصدومیت بیش از حد بازیکنان فولاد در این فصل، مهمترین معضل تیم جواد نکونام بود به گونه ای که در برخی مسابقات دست این مربی روی نیمکت بسته شد. مصدومیت بازیکنانی همچون عارف آقاسی، میلاد بدرقه، محسن فروزان، ایوب والی، زبیر نیک نفس و ... باعث شد که سرخپوشان اهوازی امتیاز بسیاری از مسابقات را از دست بدهند.

از سوی دیگر فشرده بودن مسابقات بلای جان فولادی‌ها شده و این تیم نتوانست از بازی‌های خانگی و عقب افتاده خود نهایت استفاده را ببرد. فولادی‌ها همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل روبه رو بوده و این موضوع نارضایتی هواداران را به همراه داشته است. این تیم در لیگ بیستم تنها ۲۷ گل به ثمر رسانده که آمار پایینی به شمار می رود.

تیم فولاد در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تیم قدرتمند سپاهان را با درخشش محسن فروزان در ضربات پنالتی از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی باید رو در روی ملوان قرار گیرد که شانس فولادی ها روی کاغذ به مراتب بیشتر است.

این نماینده خوزستان که به دنبال قرار گرفتن در جایگاه چهارم لیگ است تا بتواند سهمیه آسیا را کسب کند، در صورت قهرمانی در جام حذفی راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و برای اولین بار جام حذفی فوتبال کشور را بالای سر می برد.

نقطه قوت تیم فولاد، خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند اگرچه پدیده چیزی برای از دست دادن نداشته و از ابتدای بازی به دنبال گل زدن است.

تیم پدیده اکنون با ۳۷ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد و حتی در صورت باخت به فولاد در جایگاه خود باقی می ماند لذا آنها با تمام توان برابر فولاد صف آرایی خواهند کرد. لوسیانو پریرا، فرشاد احمدزاده و آیاندا پاتوسی اکنون سه مهره تاثیرگذار در فولاد هستند و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته باشند، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته‌اند و می توانند برد فولاد را تضمیین کنند.

نبرد نکونام و رحمتی ۲ مربی جوان لیگ که سال ها در تیم ملی و استقلال کنار هم بودند، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۴۳ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی جای گرفته است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته سی ام مسابقات به شرح ذیل است:

جمعه هشتم مردادماه:

نفت آبادان - ماشین سازی (ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۲۱:۱۵ )
پدیده - فولاد (ورزشگاه امام رضا مشهد- ۲۱:۱۵)
آلومینیوم - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه اراک - ساعت ۲۱:۱۵)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری