پناهیان : فلسفه غدیر را به مردم بشناسانیم


پناهیان : فلسفه غدیر را به مردم بشناسانیم

کرج- ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: فلسفه غدیر را به مردم جهان بشناسانیم چون این روز عید بزرگ مسلمین است.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان درجشن غدیر دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان البرز که عصر پنجشنبه در پارک شهید چمران کرج برگزارشد،افزود: روزغدیر را باید به عنوان یک روز معنوی جشن گرفت و در این روز امید است که معنویت ما افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات اگر کسی در این روز کارخیری انجام دهد، حتما ثواب بیشتری کسب خواهد کرد،خاطرنشان کرد: اولین بعد عید غدیر، مساله توجه به معنویت این عید بزرگ است، زیرا در این روز باید به عبادت، روزه و ذکر الهی بپردازیم.

وی بیان داشت: در روز غدیر باید از نظر روحی این آثار را درک کنیم و در ادامه روایت حضرت امام رضا (ع) آمده است که این روز روزی است که هم و غم از مومنان برطرف می شود.

پناهیان تصریح کرد: معرفت به روز غدیر و حسن ظن ما به رحمت خدا می تواند کمک کند که ما احساس کنیم در این روز غم های ما بیش از روزهای دیگر برطرف شده است.

وی یکی از اعمال روز عید غدیر را صلوات بر محمد و آل محمد (ص) برشمرد و اضافه کرد: روز عید غدیر روز قبولی اعمال است و روز است که می توانیم زیادی نعمت را بخواهیم و همچنین باید دراین روز بهترین غذا و اطعام را برای خانواده تهیه کنیم و رسم هدیه دادن و هدیه گرفتن هم در این روز بسیار توصیه شده است.

وی برگزاری جشن های غدیر را از ابعاد اجتماعی این روز ذکر کرد و یادآورشد: در روایت امام رضا(ع) آمده است که هرکس دراین روز به یک نفر اطعام دهد مانند آن است که به صدهزار پیامبر اطعام داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از اهل سنت با ویژگی های مکتب ما آشنا نیستند،عنوان کرد: ما اگر غدیر را جشن می گرفتیم همه عالم می دانستند که دغدغه شیعیان چیست و لازم نیست ما آن را بخواهیم به کسی تحمیل کنیم، همانطور که برگزاری مراسم تاسوعا، عاشورا و اربعین را به کسی تحمیل نکردیم.

وی یکی دیگر از ابعاد غدیر را بعد سیاسی آن خواند و گفت: اگر مساله غدیر درجامعه ای پیاده شود، همه خوشبختی آن جامعه و امت آغاز خواهد شد.

پناهیان تاکید کرد: اگر ما بخواهیم برای مردم جهان الگو باشیم باید فاصله سیاستمداران ما با سیاستمداران دنیا خیلی زیاد باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق