بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- تجلیل از 2 پیشکسوت قرآنی در مشهد و برگزاری جشنواره بنای ماندگار در تربت‌حیدریه، عناوین اخبار کوتاه روز پنجشنبه در استان خراسان رضوی است.

مشهد- ۲ پیشکسوت قرآنی مشهد پنجشنبه شب طی مراسمی در حسینیه سیدالشهدای منطقه رضاییه این شهر تجلیل شدند. مدیر عامل موسسه خدمات قرآنیان مشهد گفت: این موسسه طی هفت سال گذشته ۵۱ محفل تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان قرآنی شهر مشهد برگزار کرده است که امشب نیز از چند دهه خدمات قرآنی استاد احمد مهرمشهدی و ابوالقاسم رامش تجلیل شد. حجت الاسلام سیدموسی سلطانی افزود: استاد مهرمشهدی، متولد سال ۱۳۱۶ است و از ۱۳ سالگی موذن مسجد گوهرشاد مشهد بوده و سپس برای مدت ۶ دهه مسوولیت جلسه قرآن دارالحفاظ حرم مطهر رضوی را بر عهده داشته است، سه دهه نیز داور مسابقات داخلی قرآن کریم بوده و به کشورهای مختلف از جمله عربستان، سودان، چین، امارات و سوریه به عنوان سفیر قرآنی کشور سفر کرده است. وی ادامه داد: استاد رامش نیز در سال ۱۳۱۹ متولد شده و در جلسات متعدد قرآنی فعالیت داشته و شاگردان بسیار در عرصه قرآن کریم تربیت کرده است.

تربت‌حیدریه- جشنواره بنای ماندگار با هدف معرفی بنا و سازه‌های استاندارد در تربت‌حیدریه برگزار شد. شهردار تربت‌حیدریه در این مراسم گفت: قدم نخست برای برپایی نخستین جشنواره بناهای ماندگار از پارسال توسط شهرداری و با همکاری نظام مهندسی ساختمان این شهرستان برداشته شد تا ویژگی‌های یک بنای ماندگار را به همگان معرفی کنیم. سعید اکبریان افزود: پیام نخست این جشنواره آن است که بنایی شایسته کسب عنوان ماندگار خواهد بود که تمامی مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده‌ باشد. وی ادامه داد: پیام دوم جشنواره آن است که بنا باید توسط مردم ساخته شود و در این جشنواره نیز بیش از آنکه به دنبال معرفی دست اندرکاران ساخت و ساز باشیم، در پی معرفی شهروندانی هستیم که به مقوله ساخت و ساز از زاویه ایجاد محیطی برای زندگی و آرامش می‌اندیشند. شهردار تربت‌حیدریه گفت: پیام سوم جشنواره آن است که در کنار رعایت دستورالعمل‌های ساخت، به دنبال حفط و نگهداری آن نیز باشند. رییس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه نیز گفت: در این جشنواره هشت بنا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که سه بنا از این تعداد در خور عنوان بنای ماندگار تشخیص داده‌ شدند. احمد آزمون افزود: معیار انتخاب این بناها شامل سازه و عمران، معماری، تاسیسات، ایمنی و انرژی بوده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند