گستردگی موج پنجم کرونا؛ پروتکل‌ها را رعایت نکنید تخت کم می‌آید


گستردگی موج پنجم کرونا؛ پروتکل‌ها را رعایت نکنید تخت کم می‌آید

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت پنج‌شنبه شب در حاشیه بازدید از مراکز درمانی شهرستان ساری اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شمار بستری‌شدگان سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه‌کننده‌ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه‌های‌شان می‌شوند.

جان‌بابایی با بیان اینکه کمبود وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم بستری موقت‌ها را افزایش دادیم‌.

وی گفت: مردم نگران تخت بیمارستانی نباشند، چرا که دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس نیازشان تخت‌ها را بلافاصله اضافه می‌کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی‌ها متوقف شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هر چه تعداد تخت‌ها زیاد شود اما مردم توجهی به رعایت پروتکل‌ها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم می‌آید.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بدحال با وجود افزایش مراجعه‌کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر اگرچه همین‌قدر که است قابل جبران نیست ولی به تناسب افزایش تخت‌ها و بستری‌ها بالا نیست.

وی دلیل آن را مراجعه زودهنگام مردم به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند زودتر از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شود و این امر می‌تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان