حجت الاسلام پناهیان:ولایت نوعی مدیریت جهادی، مردمی و از خود گذشتگی است


حجت الاسلام پناهیان:ولایت نوعی مدیریت جهادی، مردمی و از خود گذشتگی است

اهواز - ایرنا - استاد دانشگاه و مدرس حوزه گفت : ولایت نوعی مدیریت جهادی، مردمی و از خود گذشتگی است که قانون را به سود مردم اجرا و از سو استفاده جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا پناهیان پنجشنبه شب در آیین جشن بزرگ غدیریون به مناسبت عید سعید غدیر در ورزشگاه تختی اهواز اظهار داشت: غدیر دارای چند وجه است که یکی از شاخصه های آن محبت نسبت به مولا علی(ع) در بین همه مذاهب است که این عید فرخنده را گرامی می دارند.

وی افزود: مظلومیت علی(ع) و غربت ایشان وجه دیگری در مناسبت عید غدیر است که پس از گذشت سال ها همچنان در جهان نمایان است .

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با منصوب شدن شخصی نظیر امام علی(ع) به ولایت، قدرت جامعه به دست ایشان افتاد که بر همین اساس می توان وجه دیگر و مهمترین شاخص های غدیر را یک رویداد سیاسی و مدیریتی دانست.

وی خوزستان را سرزمینی مقدس برشمرد و گفت: اکنون عید غدیر جشن مردم این استان است که همواره به دنبال یک مدیر ولایی می‌گردند و در نقطه مقابل این عید عزای مدیران ناشایست و ناکارآمد است که از خط مدیریت امام علی(ع) فاصله دارند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: اگر در این عید تنها از محبت علی(ع) و مسایل اعتقادی سخن بگوییم مدیران را از محاکمه معاف کرده ایم در حالی که امام علی (ع) کارگزاران ناکارآمد را محاکمه می‌کرد.

وی اظهار داشت : نباید به سکولاریسم دامن بزنیم؛ اگر نحوه مدیریت علی(ع) در جامعه حاکم شود نام علی(ع) در دل مردم تکرار می‌شود و لرزه بر تن افراد نالایق می افتد.

وی ادامه داد: بسیاری از آیین نامه های محلی برای سو استفاده است؛ از کتاب خدا کتابی مهمتر به عنوان کتاب قانون نیست اما همین کتاب توسط خوارج مورد سو استفاده قرار گرفت.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: هیچگاه علیه قانون و قرآن حرف نمی زنیم بلکه علیه سو استفاده از کتاب خدا و هر قانونی که در طول بشریت است سخن می‌گوییم .

وی بیان کرد: اگرچه برخی از مدیران کشور خلاف قانون عمل می‌کنند اما مدیران خوزستان اگر خلاف عمل کنند باید سه بار محاکمه شوند؛ این استان هزاران شهید داده و مردانی از دفاع مقدس همچنان در بین مردم هستند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: برداشت من از مردم خوزستان، مردانی از جنس سردار علی هاشمی است؛ مدیران نالایقی که مانع رشد و شکوفایی مردم و استعدادهای درخشان خوزستان می شوند، شیطان صفت هستند در حالی که این استان مدیریت ولایی فعال و پویا و با چشم باز می‌خواهد .

جمعی از مردم ولایت‌مدار خوزستان به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر پنجشنبه شب در ورزشگاه تختی اهواز این آیین بزرگ را جشن گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟