تزیین آستان مقدس حسینی به مناسبت «عیدغدیر؛عیدالله اکبر»


 تزیین آستان مقدس حسینی به مناسبت «عیدغدیر؛عیدالله اکبر»

مسئولان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) به مناسبت فرارسیدن «عید غدیر، عید الله اکبر» صحن و رواق های این آستان را تزیین کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از nashatat، کارکنان بخش جشنواره ها و همایش ها متعلق به بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) به مناسبت فرارسیدن«عید غدیر؛عید الله اکبر» به نصب پارچه نوشته های رنگی با اندازه ها و طرح های مختلف در صحن و رواق ها و ورودی های منتهی به صحن اباعبدالله الحسین(ع) اقدام کردند.

استاد بحر الکرکوشی، مسئول بخش جشنواره ها و همایش گفت: کارکنان این بخش مناطق اطراف صحن شریف را با پارچه نوشته های رنگی تزئین کردند و پرچم هایی مزین به نام امیرالمومنین (ع) را در خارج از صحن مطهر نصب کردند. همچنین حرم مطهر با چراغ های رنگی و زیبا به نشانه شادی چراغانی کردند و برای استقبال از زایران آماده شدند.

الکرکوشی افزود: همه صحن و رواق ها و ورودی های صحن شریف با گل های مختلف و برگ های تزئینی مزین شده است تا فضای شادی را بر این آستان حاکم کنند.

وی ادامه داد: بخش جشنواره ها و همایش ها برنامه ویژه ولایی را به همین مناسبت به عادت هرساله برگزار می کند. جشنواره ویژه دیگر نیز به همین مناسبت در بین الحرمین برگزار می شود.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) روز 18 ذی الحجه سال 10 هجری پس از ادای مناسک حج هنگام ترک مکه مکرمه در منطقه غدیر خم، امام علی(علیه السلام) را به عنوان ولی و وصی پس از خود انتخاب کرد و سه بار این جمله «هرکس من مولای اویم، علی مولای اوست» را تکرار کرد و خطاب به مردم حاضر فرمود که حاضران این پیام را به غایبان برسانند. به همین دلیل این روز ، روز عید «غدیر خم» نامیده شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج