معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا


معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

فولکس‌واگن هم‌اکنون دو کراس‌اوور کوچک تی‌کراس و تی‌راک را در اروپا عرضه می‌کند اما گویا این شرکت معتقد است که اروپایی‌ها هنوز هم به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت دیگر نیاز دارند زیرا مدل جدید تیاگو را برای قارهٔ سبز رسماً معرفی کرده است. اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که قبلاً … The post معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی...

فولکس‌واگن هم‌اکنون دو کراس‌اوور کوچک تی‌کراس و تی‌راک را در اروپا عرضه می‌کند اما گویا این شرکت معتقد است که اروپایی‌ها هنوز هم به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت دیگر نیاز دارند زیرا مدل جدید تیاگو را برای قارهٔ سبز رسماً معرفی کرده است. اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که قبلاً آن‌را در آمریکای جنوبی دیدیم یعنی جایی که سال گذشته با نام نیووس معرفی شد.

معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

هرچند تیاگو بیشتر از آنکه یک کراس‌اوور واقعی باشد، شبیه به یک پولوی قدبلند است اما فولکس‌واگن آن‌را اولین کراس‌اوور کوپه در سگمنت خودروهای کوچک بازار می‌داند. این خودرو که بر پایهٔ پلت‌فرم MQB A0 مشترک با تی‌کراس ساخته شده، با ۴,۲۷۰ میلی‌متر طول، حدود ۱۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از برادر کوچک‌تر خود است. فاصلهٔ محوری ۲,۵۶۶ میلی‌متری تیاگو اما فقط کمی از تی‌کراس که آن‌هم بر اساس پولو شکل گرفته بیشتر است. سقف کوپه مانند تیاگو اما مقداری از فضای صندوق بار آن‌را قربانی کرده است زیرا فضای بار ۴۳۸ لیتری آن از تی‌کراس با ۴۵۵ لیتر کمتر است.

کسانی که با کابین پولو آشنا باشند، در داخل تیاگو فضای یکسانی را خواهند دید زیرا غیر از تریم‌های رنگی مختلف، کابین این دو ماشین عملاً از هم قابل‌تشخیص نیست؛ بنابراین در کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن هم خریداران از همان نمایشگر ۶.۵ اینچی یا ۹.۲ اینچی سفارشی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو و صفحه آمپر تمام دیجیتالی بهره‌مند خواهند شد. آپشن‌های این خودرو هم شامل کنترل‌های لمسی سیستم تهویه و پکیج IQ.Drive می‌شود که مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را به همراه دارد.

معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

فولکس‌واگن برای تیاگو دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است که اولی یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو در دو سطح قدرت ۹۵ یا ۱۱۰ اسب بخار است. موتور بعدی اما ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور ۹۵ اسب بخاری به‌صورت استاندارد با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما برای نمونهٔ ۱۱۰ اسب بخاری دو گزینهٔ شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود. نیروی همهٔ موتورها اما فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

هرچند فولکس‌واگن هنوز قیمت تیاگو را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از تی‌کراس گران‌تر باشد. این شرکت آلمانی پذیرش سفارشات برای کراس‌اوور جدید خود را در سه‌ماههٔ پایانی امسال آغاز می‌کند و در آن‌را اوایل سال آینده به اولین خریداران تحویل خواهد داد.

معرفی فولکس‌واگن تیاگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022