آتش سوزی در جنوب ترکیه با 4 کشته


آتش سوزی در جنوب ترکیه با 4 کشته

دو آتش سوزی در مناطق جنگلی به مناطق مسکونی واقع در نزدیکی چند مرکز گردشگری در جنوب کشور رسیده و چهار کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رسانه‌های ترکیه پنج شنبه گزارش دادند دو آتش سوزی در مناطق جنگلی به مناطق مسکونی واقع در نزدیکی چند مرکز گردشگری در جنوب کشور رسیده و چهار کشته بر جای گذاشته و تخلیه ده‌ها روستا را موجب شده است.آتش سوزی در جنوب ترکیه با 4 کشته
کانون‌های جداگانه آتش سوزی که در جنگل‌های ماناوگات، آلانیا، آدانا، مرسین، بدروم و مارماریس، نزدیک مراکز گردشگری جنوب ترکیه اعلام شده، به علت وزش باد‌های شدید، به سرعت به مناطق مسکونی رسیده است.
شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه گزارش داد این آتش سوزی‌ها به کشته شدن چهار نفر از جمله یک مرد ۲۵ ساله که برای کمک به منطقه آسیب دیده مارماریس می‌رفت، منجر شد.
ده‌ها خانه، مزرعه و اصطبل چند روستا در شعله‌های آتش سوختند.
بکر پاکدمیرلی وزیر کشاورزی ترکیه پنجشنبه اعلام کرد «بر اساس اطلاعات اولیه، ۱۵۰ هزار گاو و گوساله و یک هزار گوسفند تلف شدند، ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی و ۵۰ هکتار گلخانه تخریب شدند.»
نخستین آتش سوزی چهارشنبه در جنگل ماناوگات در استان آنتالیا گزارش شد و به مناطق همجوار سرایت کرد.
در مقابل پیشروی آتش، مقامات ده‌ها روستا را تخلیه کردند. یک هتل در شهر گردشگری بدروم نیز تخلیه شد.
تصاویر افراد هراسانی که برای نجات جانشان در خیابان‌هایی می‌دوند که نور شعله‌های آتش آن‌ها را روشن کرده است، در رسانه‌های ترکیه منتشر شده است.
حدود ۱۳۸ نفر که بیشترشان تحت تأثیر دود ناشی از آتش سوزی قرار گرفتند و سه نفر که از دچار سوختگی شده بودند، در بیمارستان بستری شدند.
۱۰ نفر که روی یک قایق در دریاچه‌ای که گرداگرد آن را آتش فراگرفته بود، گیر افتاده بودند، پنجشنبه توسط گروه‌های امدادی نجات داده شدند.
به گزارش فرانس ۲۴، یکی از ساکنان می‌گوید خانه ما در آتش سوخت و فقط توانستیم دام هایمان را نجات دهیم.
یکی دیگر از ساکنان می‌گوید هر چه که داشتم از دست دادم. خودروام خاکستر شد، چیزی برای نجات دادن باقی نمانده است. آتش خیلی سریع رسید و ما مجبور شدیم فرار کنیم و این صحنه‌ای است که پس از بازگشت با آن روبرو شدیم.
صد‌ها آتش نشان با کمک بالگرد و هواپیما تلاش می‌کنند آتش را مهار کنند.
به گفته شهردار آنتالیا، چهار نقطه آغاز آتش سوزی شناسایی شدند و این اقدام می‌تواند جنایتکارانه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !