امام جمعه سنندج: دولت آینده، دولتی غمخوار برای مردم باشد


امام جمعه سنندج: دولت آینده، دولتی غمخوار برای مردم باشد

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: انتظار داریم دولت آینده، دولتی غمخوار برای جامعه بوده و تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با بیان اینکه مردم خواهان اجرای عدالت هستند، اظهار داشت: از مسوولان و دولت آینده می‌خواهم که به فکر اقشار ضعیف جامعه و فقرا باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم همت کنند.

وی به مشکلات مردم به ویژه در بحث مسکن، درآمد و گرانی اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از مردم و اقشار ضعیف، در شرایط سختی زندگی می‌کنند و می‌طلبد مسوولان در راستای رفع دغدغه‌های مردم با جدیت گام بردارند.

امام جمعه سنندج بر لزوم نظارت دولت بر قیمت اجناس و بازار تاکید و اضافه کرد: پیامبر(ص) همواره به فکر مردم به ویژه فقرا بود و هیچگاه نسبت به رفع مشکلات تهیدستان و خانواده‌های نیازمند، بی‌تفاوت نبود و مسوولان نیز باید پیرو ایشان بوده و خود را جای فقرا بگذارند تا درد آنان را بهتر درک کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه سلامتی و امنیت جامعه در اسلام همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: موقعی که جامعه سالم و دور از فساد و گناه باشد، تقوا، طاعت و خدمتگزاری پررنگ‌ خواهد شد و همه از این موهبت‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی به درگیری‌ چند روز اخیر در بیمارستان کوثر سنندج و قتل یک نفر اشاره کرد و گفت: اسلام دین رافت و مهربانی است و چنین صحنه‌هایی شایسته فرهنگ مردم کردستان و یک انسان مسلمان نیست و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاق‌های ناگواری نباشیم.

خطیب جمعه سنندج بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی با برهم زنندگان امنیت در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: کسانی هم که اقدام به خودکشی می‌کنند، گناهی بزرگ مرتکب می‌شوند، چراکه گویی یک نفر را عمدا به قتل رسانده باشند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ثبت جهانی هورامان اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد، افتخاری بزرگ برای کردستان و هورامان است و این مهم نشان از فرهنگ غنی منطقه و وجود اخلاق، معنویت و تمدن والای مردم کُرد دارد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان