جهاد دانشگاهی در دهه پنجم انقلاب باید با فناوری جدید برای رفع مشکلات نظام تلاش کند


جهاد دانشگاهی در دهه پنجم انقلاب باید با فناوری جدید برای رفع مشکلات نظام تلاش کند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف اثرگذار است، تصریح کرد: متناسب با شرایط روز کشور، مسئولیت های جهاد بیشتر و انتظارات از این نهاد بیشتر است چراکه توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و به نظر بنده با توجه به موفقیت های بزرگی که به دست آورده، در دهه پنجم انقلاب باید در عرصه فناوری های نوین و در حوزه های مختلف...

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با گرامیداشت چهل و یکمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چهار دهه فعالیت و تلاش های خود توانسته در حوزه ماموریت های محوله موثر باشد.

وی افزود: اقدامات سال های اخیر جهاد دانشگاهی در ورود به ماهیت شرکت های دانش بنیان، خلق ثروت از محل دانش و پیگیری مطالبات آنچه که حلقه مفقوده حوزه علم و فناوری محسوب می شود، قابل تقدیر است از جمله نکات مثبتی که از زبان رهبر معظم انقلاب در تکریم و تمجید از فعالیت های جهاد را بارها شنیدیم به ویژه در بحث سلول های بنیادی، پژوشکده رویان و ... .

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: اقدامات حوزه های مختلف نشان از اهتمام جدی نیروهای جوان، شایسته و باسواد کشور است که توانسته اند با تلاش علمی خود مرزهای دانش را توسعه داده و در بخش فناوری کارهای بزرگی برای کشور انجام دهند که موسسه رویان نمونه بارز آن و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی و مرجع مهم علمی در دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف اثرگذار است، تصریح کرد: متناسب با شرایط روز کشور، مسئولیت های جهاد بیشتر و انتظارات از این نهاد بیشتر است چراکه توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و به نظر بنده با توجه به موفقیت های بزرگی که به دست آورده، در دهه پنجم انقلاب باید در عرصه فناوری های نوین و در حوزه های مختلف دیگر که مشکلات نظام است، با دانش و فناوری های جدید با مجاهدت علمی دست پیدا کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار داریم جهاد دانشگاهی در حوزه های مورنیاز امروز پیشتاز و در کنار نهادهایی از جمله وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری و ... نقش کلیدی خود را در توسعه علم و دانش، بهره گیری آن و تجاری سازی علم و استفاده از فناوری نوین موثر باشد و مسیر تعالی و پیشرفت را دنبال کند و ما نیز در مجلس آماده کمک به مجموعه جهاد هستیم.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در استان کرمان نیز اقدامات و روند حرکت خوبی در سال های اخیر داشته که امیدواریم این مسیر در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی استان تداوم داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: مجموعه های خبری وابسته به جهاد دانشگاهی از بهترین ها در کشور هستند که بنده از فعالیت خبرگزاری ایسنا که با نگاه علمی و دلسوزانه موضوعات را در سطح ملی و استانی دنبال می کند، تشکر می کنم. این خبرگزاری در سطح ملی و استانی همکاری و تعامل خوبی با مجلس و کمیسیون اقتصادی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید