رؤیای گرند اسلم نواک جوکوویچ برباد رفت


رؤیای گرند اسلم نواک جوکوویچ برباد رفت

سال طلایی جوکوویچ با شکست برابر زورف خراب شد و رویای گرنداسلم این ستاره تنیس جهان بر باد رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، وقتی هیچ‌کس تصورش را نداشت، نوواک جوکوویچ رنگ شکست را به خود دید. دیروز و در نیمه‌نهایی تنیس المپیک، جوکوویچ که ست اول را ۶ بر ۱ از الکساندر زِورف آلمانی برده بود، در ۲ ست بعدی ۶ بر ۳ و ۶ بر ۱ باخت و با فینال خداحافظی کرد. زِورف درحالی موفق به شکست حریف نامدار خود شد که پس از شکست در دست نخست، در دست دوم نیز ۲ بر ۱ از او عقب افتاده بود؛ اما بعد از آن ورق بازی برگشت و زِورف در ادامه تنها یک گیم به جوکوویچ واگذار کرد و با پیروزی در ۱۰‌گیم برنده مسابقه شد.

آخرین شکست نوله در تنیس به ۱۶‌می و برابر رافا نادال در تنیس مسترز ۱۰۰۰‌رم بر‌می‌گشت؛ ولی او سپس با ۲۲ برد متوالی واکنش نشان داد. جوکوویچ، شانس اول طلای المپیک، توانسته بود در چند ماه اخیر ۳ گرند‌اسلم اوپن استرالیا، رولاند گاروس و ویمبلدون را فتح کند و به‌دنبال گُلدن‌اسلم یعنی طلای المپیک بود؛ ولی همچون ۲ المپیک قبلی بازهم نتوانست در این مهم موفق نشان دهد. به‌این‌ترتیب زِورف در فینال به‌مصاف کارن خاچانوف روس خواهد رفت و جوکوویچ برای برنز با پابلو کارنیو اسپانیایی روبه‌رو خواهد شد. نوله وقتی در دست سوم ۴ بر ۰ عقب افتاد، مشخص بود که قادر به بازگشت خواهد بود و شگفتی جام همان‌جا استارت خورد.

در پایان مسابقه زِورف که برد را باور نداشت، بغضش شکست و شروع به گریستن کرد و جوکوویچ نیز با‌وجود شکست، فروتنانه این ناکامی را پذیرفت؛ هرچند با سری پایین و ناراحتی تمام، زمین را ترک کرد. جوکوویچ با سابقه فتح ۲۰‌گرند‌اسلم نتوانست به رکورد اشتفی‌گراف آلمانی دست پیدا کند که در یک سال توانسته بود المپیک و ۴ گرند‌اسلم بزرگ را به دست بیاورد. جوکوویچ اکنون باید ۳ سال دیگر و تا المپیک‌۲۰۲۴ پاریس صبر کند تا بتواند بالاخره فاتح طلای این تورنمنت شود؛ یعنی زمانی که سی‌وهفت‌ساله خواهد بود. او در غیاب رافا نادال و راجرر فدرر، ۲ غول دیگر دنیای تنیس، بهترین شانس را برای طلا داشت؛ ولی همه‌چیز از دست رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...