شمار بیماران کرونایی بستری شده در خراسان شمالی از 400 نفر گذشت/ 40 درصد تست ها مثبت هستند


شمار بیماران کرونایی بستری شده در خراسان شمالی از 400 نفر گذشت/
40 درصد تست ها مثبت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از عبور تعداد بیماران بستری شده ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان از 400 نفر خبر داد.

سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه آمار موارد بستری شده ناشی از این بیماری در استان سیر صعودی دارد ادامه داد: به رغم این موضوع، تعداد مرگ و میر استان تغییر چندانی ندارد که افزایش تجربه پزشکان و کادر درمانی در مراقب از بیماران در این خصوص تأثیر بسیاری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیشتر فوتی‌های استان مربوط به افراد بالای ۵۰ سال است و خانواده‌ها باید بیش از پیش آن‌ها مراقبت کرده و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه درصد تست‌های مثبت در استان افزایش یافته و به بیش از ۴۰ درصد رسیده است، اظهارکرد: واکسیناسیون گروه‌های مختلف در استان درحال انجام است اما نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها و موثرترین راه جلوگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم، همکاری با دستگاه سلامت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و از تمام مردم درخواست می‌شود موارد بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر