میلیون‌ها آمریکایی در معرض اخراج از خانه هایشان


میلیون‌ها آمریکایی در معرض اخراج از خانه هایشان

مهلت قانونی برای تعلیق اخراج شهروندان آمریکایی از خانه هایشان در پایان این ماه منقضی می شود و این می‌تواند سبب آوارگی میلیون‌ها آمریکایی تا پایان این ماه شود.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس؛ مهلت قانونی تعیین شده برای تعلیق بیرون انداختن شهروندان آمریکایی از خانه هایشان قرار است در پایان این ماه منقضی شود و این می‌تواند سبب آوارگی میلیون‌ها آمریکایی تا پایان این ماه شود.


مجری این شبکه در ابتدا گفت ظرف دو روز آینده میلیون‌ها آمریکایی ممکن است در معرض اخراج از خانه هایشان قرار بگیرند,، زیرا حفاظت‌های فدرال که طی دوران شیوع این همه گیری ایجاد شده بود قرار است به پایان برسد.
حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار اوایل این ماه نتوانستند اجاره خانه‌های خود را پرداخت کنند. حدود نیمی از این افراد نگرانند که ظرف دو ماه آینده ممکن است از خانه هایشان بیرون رانده شوند.

کنگره آمریکا بیش از ۴۶ میلیارد دلار برای کمک به مردم که تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند، اختصاص داده است تا بتوانند اجاره بهایشان را پرداخت کنند.

حدود نیمی از ایالت‌ها در سراسر آمریکا کمتر از پنج درصد از کمک‌های فدرال را دریافت می‌کنند.
تا ماه ژوئن، فلوریدا، کارولینا و نیویورک کمتر از یک درصد از این کمک‌ها را دریافت کردند. اما این پول اخیرا سریعا ارائه شده است.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا اذعان کرد وجود برخی قوانین - همانند قانونی که تنها به مالکان خانه‌ها اجازه می‌دهد درخواست دریافت کمک دهند - سبب کندی روند توزیع کمک شده است.


آدیمو گفت: "در حال تجدید نظر در این قانون هستیم تا اطمینان حاصل کنیم مستأجران و افراد خودشان بتوانند برای دریافت این پول درخواست دهند. علاوه بر این، ما فرایند ارائه درخواست را تسهیل کرده ایم و سبب ارائه فرصت‌هایی به جوامع محلی و ایالت‌ها برای همکاری شده ایم تا اطمینان پیدا کنیم آن‌ها می‌توانند این پول را دریافت کنند. "

جان بوریاک عضو اتحادیه مسکن در هوستون در سخنانی گفت: "فکر نمی‌کنم بتوانیم شاهد ارائه راهکار‌های بزرگی برای جلوگیری از موج اخراج افراد باشیم. فکر می‌کنم این کار هزینه زیادی دارد. "

بوریاک که در هوستون زندگی می‌کند بر این باور است این ضرب الاجل نباید تمدید شود. او می‌گوید چنین کاری سبب آسیب به مالکان خانه‌ها می‌شود.

وی گفت: "این موضوع در ارتباط با زندگی روزانه مردم است و اگر این اجاره‌ها پرداخت نشود، اقساط خانه‌ها هم پرداخت نمی‌شود. "

افرادی همانند سانتاماریا می‌گویند برنامه کمک به مستاجران به تدریج تاثر خود را می‌گذارد و بنابراین باید صبور بود.

وی گفت: "قابل درک است که اگر اجاره شما به مدت چهار یا پنج ماه پرداخت نشده است شما انتظار نخواهید داشت در ماه‌های ششم و هفتم هم چیزی دریافت کنید، اما این اتفاق خواهد افتاد. این برنامه موفق بوده است، اما تنها به کمی زمان نیاز دارد. "

اما زمان برای میلیون‌ها شهروند آمریکایی که تلاش می‌کنند سقفی بالای سر خود داشته باشند از دست می‌رود.
در برخی موارد، ایالت‌ها کارکنان کافی برای انجام چنین کاری ندارند، اما شرایط در حال بهتر شدن است و در ماه ژوئن ایالت‌ها در مقایسه با مجموع پنج ماه قبل از آن پول بیشتری دریافت کردند.

در حالی که در بسیاری از ایالت‌ها از جمله در نیویورک و کالیفرنیا، در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، از فعالیت بسیاری از مراکز کسب و کار از جمله رستوران‌ها جلوگیری به عمل می‌آید، برخی نیز این باور را دارند که آسیبی که تعطیلی کسب و کار به سلامت روانی و نیز معیشت مردم می‌زند چندان هم کمتر از خود کرونا نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟