ابراز تاسف بلینکن از منع بکارگیری 182 کارمند محلی آمریکا در روسیه


ابراز تاسف بلینکن از منع بکارگیری 182 کارمند محلی آمریکا در روسیه

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا از منع بکارگیری 182 کارمند محلی نهادهای دیپلماتیک آمریکا در روسیه از اول ماه آگوست ابراز تاسف کرد.

آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت روسیه از اول ماه آگوست، واشنگتن را از نگه‌داشتن، استخدام یا عقد قرارداد با تبعه‌های روس یا دارای تبعیت کشورهای ثالث را به‌جز درخصوص نیروهای نگهبان، منع می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود عمیقاً متأثر هستیم که این اقدام ما را به مرخص کردن ۱۸۲ کارمند محلی و ده‌ها پیمانکار در ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا در مسکو، ولادیوستوک و یکاترینبورگ مجبور خواهد کرد.
وی تصریح کرد این اقدامات ناگوار به شدت به مأموریت آمریکا در روسیه لطمه وارد می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ایمنی کارکنان و توانایی ما برای حفظ دیپلماسی با دولت روسیه اشاره کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت اگرچه ما از اقدامات دولت روسیه برای کاهش خدمات خود متأسفیم اما واشنگتن به تعهدات خود عمل می کند و در عین حال به دنبال روابط قابل پیش بینی و پایدار با روسیه است.
وی اضافه کرد ما برای ارتباط عمیق خود با مردم روسیه ارزش قائل هستیم. روابط میان مردم بستر روابط دوجانبه است.
تنش دیپلماتیک میان آمریکا و روسیه زمانی به اوج رسید که آمریکا با ادعای تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد و در نهایت کار به اخراج سفرا کشید.
مهلتی که روسیه به آمریکا برای اخراج ۱۸۲ کارمند محلی مراکز دیپلماتیک آمریکایی در روسیه داده بود امروز به سر می رسد و این افراد از اول ماه اگوست اجازه کار کردن در این مراکز را نخواهند داشت.
روسیه روز ۲۵ اردیبهشت ماه فهرست کشورهای غیردوست برای این کشور را منتشر کرد که تاکنون آمریکا و چک دو کشور تشکیل دهنده این فهرست هستند.

به گزارش رسانه های روسیه، به آمریکا مهلت داده شد تا روز اول ماه آگوست سال جاری اتباع روسی را از سفارت خود در مسکو اخراج کند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارم اردیبهشت ماه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن فهرست کشورهای متخاصم علیه مسکو به منظور اعمال محدودیت ها و تحریم هایی در مورد این کشورها، مشخص شود.
در بخشی از این حکم، دولت روسیه موظف شد مانع از امضای قرارداد کاری و استخدام بین مراکز دیپلماتیک کشورهای خصومت طلب با روسیه با اتباع روس و اتباع سایر کشورها به منظور اشتغال بکار در این مراکز شود. اکنون شمار زیادی از کارکنان مراکز دیپلماتیک خارجی در روسیه را اتباع روس یا اتباع سایر کشورهای مقیم روسیه تشکیل می دهند.
این افراد معمولا به کارهای خدماتی، فنی و اداری و غیرمرتبط با فعالیت های دیپلماتیک مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات