اجرای طرح پِیک کتاب در کتابخانه‌های پاکدشت آغاز شد


اجرای طرح پِیک کتاب در کتابخانه‌های پاکدشت آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس کتابخانه‌های عمومی پاکدشت گفت: اداره کتاب‌خانه‌های عمومی این شهرستان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقدام به طرح رایگان پیک کتاب به منظور تحویل کتاب‌های درخواستی کتابخوانان و علاقه‌مندان به کتابخوانی و امانت کتب به درب منازل کرده است.

محمد کارخانه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه به وجود آمده و بسیاری از افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند هستند، کتابخوانی می‌تواند در پر کردن این اوقات نقش مهمی داشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی افزود: طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقه مندان به کتاب و تحویل منابع کتابخانه‌های عمومی درب منازل در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این طرح در شهرستان با محوریت کتابخانه امام جعفر صادق(ع) در حال انجام است، افزود: در این طرح اعضای کتابخانه می‌توانند کتابهای درخواستی خود را از طریق تماس تلفنی با شماره ۳۶۰۲۶۷۵۷ سفارش دهند تا کتب از طریق پیک به درب منازل آنها ارسال شود.

کارخانه اضافه کرد: در هر مرحله، افراد می‌توانند دو عدد از کتاب‌های مورد نظر خود را سفارش دهند و بر اساس مدت زمان فعالیت کتابخانه‌ها، امانت کتاب دو هفته تا یک ماه قابل تمدید می‌باشد.

وی افزود: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۲۲ نفر در این طرح ثبت نام کردند و از این طریق کتاب به امانت گرفتند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی پاکدشت تعداد کل کتابهای موجود در کتابخانه های شهرستان را ۱۹۰ هزار نسخه برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر پاکدشتی عضو فعال کتابخانه‌های شهرستان هستند که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور، عضویت این افراد به صورت اتوماتیک تمدید می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه سیار اضافه کرد: این اتوبوس در سال ۱۳۸۶ با کمک مسوولین شهرستان راه اندازی که با پوشش دهی ۱۲ روستا و فعالیت گسترده خود موفق به کسب دوبارعنوان کتابخانه برتر در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

شهرستان پاکدشت از ۱۲ کتابخانه عمومی ثابت شامل ۱۰ کتابخاننه نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه سیار روستایی با عنوان یار مهربان برخوردار است که از نظر تعداد فضای کتابخانه، رتبه پنجم استان تهران را به خود اختصاص داده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت د ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر