جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند


جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با تجلیل از تلاش‌های صادقانه جنگلبانان این شهرستان، گفت: این قشر در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند و نقش آنان در این زمینه کلیدی و موثر است.

حسن خسروانیان شنبه همزمان با نهم مردادماه روز جهانی جنگلبان در آیین تقدیر از جنگلبانان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان که با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، افزود: بیش از ۷۰ درصد مساحت شهرستان ارسنجان را جنگل ها به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای موقعیت مکانی و فصلی پوشیده از جنگل‌ها و مراتع انبوه با پوشش گونه‌های بومی و ژنتیکی منحصر به فرد نظیر پسته وحشی، بادام کوهی و غیره است و از زمره مناطق جنگلی ایران تورانی محسوب می‌شود که وجود این اقلیم مناسب موجب رشد محصولات فرعی جنگلی و مرتعی می‌شود.

جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: جنگل‌ها و مراتع این شهرستان نقش مهم و بسزایی در اقتصاد خانواده‌ها دارند لذا جنگلبانان وظیفه خطیری در حفاظت از این نعمت‌های الهی دارند تا بتوانیم این امانت را هر چه بهتر به دست نسل‌های آینده برسانیم.

در این مراسم از چهار نفر از جنگلبانان و قرقبانان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان توسط این اداره و سازمان‌های مردم نهاد به نمایندگی از جامعه جنگلبانان شهرستان با اهدا هدایا، شاخه گل و لوح تقدیر، قدردانی شد.

جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند

۹ مردادماه مصادف با ٣١ ژوئیه روز جهانی جنگلبان نامگذاری شده است.

شهرستان ارسنجان با ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟