مردم هرمزگان 2 هفته به طور ویژه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند


مردم هرمزگان 2 هفته به طور ویژه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان از مردم استان خواستار شد به مدت 2 هفته به طور ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و کادر درمان و بهداشت در هرمزگان افزود: همه افراد صاحب تریبون، ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌ها و شخصیت‌های استان کمک کنند تا ۲ هفته به طور ویژه پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان رعایت شود و هرکس برای جان خود، خانواده، عزیزان و دیگران ارزش قائل باشد.
وی بیان داشت: در این ۲ هفته همه مردم با استفاده گسترده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و برگزار نکردن دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، نداشتن خروج غیرضروری از خانه و همچنین کاهش رفت و آمد در اداره‌ها، بازارها، اصناف، پاساژها و بنگاه‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد بیماری کووید ۱۹ و از دست دادن جان افراد در استان نباشیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به کمتر از ۴۰ درصد رسید
استاندار هرمزگان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
همتی یادآورشد: این در حالی است که زمانی به ویژه در سال گذشته میران رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان ۹۵ درصد بود.
وی ادامه داد: هر زمان حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شود، میزان شیوع کرونا نیز افزایش می‌یابد و با توجه به گستردگی جامعه، هیچ طرحی در این زمینه، بدون همکاری و کمک مردم، نمی‌تواند موفق باشد.

همه شهرستان های هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی است

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: مردم شاهد هستند که میزان ابتلا به بیماری کرونا و فوت ناشی از آن افزایش یافته و همه شهرستان‌های هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.
همتی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم را برگزار می کنند و با مسافرت و خروج غیرضروری از منزل، در بازارها و مکان های عمومی حضور پیدا می‌کنند و به ویروس کرونا مبتلا شده و به دیگران هم منتقل می‌کنند.

سهمیه واکسن و دارو به هرمزگان بیشتر شده است
استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری های ستاد استانی مقابله با کرونا در استان تصریح کرد: سهمیه بیشتری برای واکسن کرونا به هرمزگان اختصاص یافته و گروه‌های سنی در حال واکسیناسیون هستند و تامین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز از دیگر موارد است.
وی گفت: همچنین در ستاد استانی مقابله با کرونا، مصوب شد بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان، ۵۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص دهند تا پشتیبانی های لازم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، صورت گیرد.
استاندار هرمزگان خواستار کمک رسانه‌ها در این راستا شد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های در عین اینکه اشکالات و انتقادات را مطرح می‌کنند اما در کنار آن با مردم نیز گفت و گو کرده و آن‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند تا اهمیت موضوع برای مردم جدی شود.

بیمارستان های هرمزگان در حال تکمیل و توسعه است

همتی اظهار داشت: ظرفیت‌های بیمارستانی در هرمزگان در حال تکمیل و توسعه است و بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با رفع موانع، در کمتر از یک ماه تحویل داده می‌شود تا برای بستری بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان داشت: کمک‌های لازم توسط بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان برای تامین دارو و کیت های تشخیص کرونا جهت شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، در حال انجام است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان، در قرنطینه خانگی هستند که این افراد باید به اخلاق عمومی و سلامت مردم جامعه توجه داشته باشند و از قرنطینه خانگی خارج نشوند.
وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات استان هرمزگان به حدی نیست که ابتلا به بیماری کرونا و افراد نیازمند به بستری افزایش یابد اما دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و دستگاه‌های پشتیبان در حال تلاش بسیاری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید