مسجد بقیه الله الاعظم (عج) ساری افتتاح شد


مسجد بقیه الله الاعظم (عج) ساری افتتاح شد

مسجد بقیه الله الاعظم (عج) جنوب شهر ساری به همراه مجتمع فرهنگی این پایگاه دینی امشب همزمان با عید غدیر با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه مرکز استان آماده بهره برداری و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، مسجد جدیدالتاسیس بقیه الله الاعظم (عج) جنوب شهر ساری به همراه مجتمع فرهنگی این پایگاه دینی امشب(۷مرداد) همزمان با عید غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه مرکز استان آماده بهره برداری و افتتاح شد.

مسجد بقیه الله الاعظم (عج) ساری افتتاح شد

حجت الاسلام والمسلین «محمد باقر محمدی لائینی» در افتتاحیه مسجد بقیه الله الاعظم (عج) واقع در بلوار کشاورز ابتدای بلوار سلیم بهرامی ضمن گرامیداشت عید غدیر بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که در دهه امامت و ولایت و سالروز خجسته میلاد امام هفتم (ع)، شاهد افتتاح این خانه خدا مزین به نام امام زمان (عج) هستیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن تقدیر از خیرین و دست‌اندرکاران ساخت این مسجد، افزود: حضرت علی (ع) در رابطه با اهمیت مسجد در کتاب سفینة البحار فرمودند:«چنانچه مسجد آسیب ببیند نزد خدا شکایت می‌کند، کسانی که مسجد را اداره می‌کنند وقتی وارد مسجد می‌شوند مسجد را شاد و خوشحال می‌کنند، چنانچه کسی قدمی برای مسجد بردارد مثلا یک زباله را از داخل آن بردارد، روز قیامت خدا را در حالی که خندان است ملاقات می‌کند‌.»

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: مسجد محل عبادت و ارائه خدمات مختلف است، مسجد بقیه الله اعظم(عج) هم مجهز است در واقع مسجد باید همینطور باشد و در همه حوزه‌ها فعال باشد، این مسجد که در جنوبی‌ترین قسمت شهر واقع شده نیاز به حمایت و حضور پرشور قشر جوان دارد.

امام جمعه ساری عنوان کرد: عبادت در مسجد باید پیوند ولایت داشته باشد، اگر این ارتباط وجود نداشته باشد آن مسجد مفید نخواهد بود، معاویه در بصره چهار مسجد برای نفی اسلام بنا کرد که از آن‌ها با عنوان مساجد ملعونه یاد می‌شود، ارتباط با ولایت به مسجد ارزش می‌دهد.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: مسجدی که ضدولایت باشد خروجی‌اش مشخص است، وهابی‌ها در سراسر دنیا در مسجدسازی فعال هستند ولی چه فایده!! مساجد ما سلیمانی و حججی پرور هستند، بدون ولایت عبادت هم فایده‌ای ندارد، در اسلام همواره به ولایت‌مداری توصیه شده است.

مسجد بقیه الله الاعظم (عج) ساری افتتاح شد

وی با بیان اینکه گاهی شنیده‌ایم که برخی می‌گویند مسجد را سیاسی نکنید، اظهار کرد: نه اینطور نیست! مسجدی که در آن مردم شعار مرگ بر آمریکا سر ندهند خطرناک است، مسجد باید با انقلاب، نماز جمعه و ولایت پیوند داشته باشد، کسانی که به انقلاب ارادت ندارند ولی در بدنه این انقلاب هستند را نباید تخریب کنیم تخریبشان به‌معنای تضعیف انقلاب است.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: ما باید از نیروهای مخلص نظام حمایت کرده و با ولایت ارتباط داشته و کنش های لازم نشان بدهیم، همچون عده‌ای نباشیم که در خواب هستند به‌واسطه خون شهدا در آرامش هستند ولی در مواقع بحران بی‌خیالی طی می‌کنند و بی‌تفاوت هستند که از خطرناک‌ترین عوامل برای نظام و انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بنابراین مسجد باید در خط ولایت، انقلاب و شهدا باشد، وگرنه فعالیتش هیچ ارزشی ندارد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج