کشتار دام سنگین در مشهد افزایش یافت


کشتار دام سنگین در مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال میزان کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد بیشتر شده است.

احمد داوطلب روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشتارگاه صنعjی مشهد، نیمی از کشتار دام سنگین استان را بر عهده دارد و طبق عملکرد ارائه شده افزایش کشتار در سه ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: مجموعا در سه ماه نخست امسال ۳۰ هزار و ۹۲۷ راس دام سنگین کشتار شده است، به این معنی که کشتار ماهانه ۷ هزار راس اکنون به بیش از ۱۰ هزار راس افزایش یافته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار در این بخش در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن در کشتارگاه صنعتی مشهد ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کشتار دام سنگین در سال ۹۸ به تعداد ۵۰ هزار و ۲۳۱ راس بود که در سال ۹۹ به ۸۵ هزارو ۶۷۰ راس رسید و در این میان کشتار دام مولد نیز از ۳۸ درصد سال ۹۸ به ۴۷ درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

داوطلب در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به سهم کشتار دام مولد در بهار امسال ادامه داد: با توجه به روند افزایش کشتار از سال گذشته قطعا امسال نیز شاهد افزایش آمار این بخش هستیم.

وی گفت: افزایش کشتار دام سنگین در خراسان رضوی به دو مشکل مهم در حوزه نهاده‌های دامی شامل تامین آن و گرانی نهاده مرتبط است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: علاوه بر تنگناهای ناشی از تامین نهاده‌های دامی، وارداتی بودن آن سهم اصلی را در بروز مشکلات این حوزه دارد.

وی ادامه داد: گرانی نهاده‌های دامی، فقدان تناسب بین قیمت محصولات با افزایش هزینه‌های تولید، موجب تراز منفی اقتصادی برای واحدهای دامپروری شده است.

داوطلب گفت: مجموع این مشکلات و تداوم آنها بدون پیدا شدن راه‌حلی برای آن، ضرر و زیان وارده به دامداران را افزایش داده و آنها را به ناچار به سوی کشتار دام سوق داده است.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است. سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر