خدمات جهاددانشگاهی می‌تواند منشا حرکت به سمت تحول باشد


خدمات جهاددانشگاهی می‌تواند منشا حرکت به سمت تحول باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و.... بسیار گسترده است، گفت: فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد علمی و انقلابی در این استان می‌تواند منشا خیر و حرکت به سمت تحول و کاهش مشکلات باشد.

اقبال عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برخاسته از دل انقلاب است، دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی در طول چهار دهه گذشته باعث افتخار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت علمی و میدانی دانش بنیان برای پیوند بین عرصه دانش و حوزه اجرایی است که می‌تواند کانون پژوهش، فناوری، کارآفرینی و تجاری‌سازی علم و محصولات فن‌آورانه و توسعه مراکز آموزشی گوناگون باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف از جمله درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد برای درمان انواع بیماری‌های صعب‌العلاج، گفت: جهاددانشگاهی در این عرصه ممتاز است و توانسته در سطح ملی و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و .... بسیار گسترده است، عنوان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد علمی و انقلابی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند منشا خیر و حرکت به سمت تحول و کاهش مشکلات باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی، یادآور شد: باتوجه به فرمایشات ایشان عمده‌ترین هدف این نهاد تربیت نیروهای متعهد، مؤمن و کارآفرین به منظور توسعه فناوری برای حذف وابستگی‌های علمی، فرهنگی و آموزش‌های مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشور و به‌ویژه چهارمحال و بختیاری با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: بحث آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی و آموزش‌های کاربردی در رشته‌های مختلف می‌تواند به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند، جهاد دانشگاهی در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی کوتاه‌مدت عملکرد مطلوبی داشته و مدارک ارائه شده از سوی این نهاد کاملا معتبر و مورد پذیرش دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

عباسی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری نیازمند توسعه و رشد بیشتر است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی باتوجه به ظرفیت و پتانسیل های در دسترس می‌تواند در مسیر توسعه استان گام‌های موثری بردارد و برای این کار نیز نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور و کلان‌ شهرها در حوزه نوآوری، پژوهش و اقدامات در حوزه درمان بسیار گسترده است، یادآور شد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی مرکز در این استان نیز بهره‌مند شویم، قطعا برکات آن نیز شامل حال مردم نیز خواهد شد، اما این کار نیازمند رایزنی با مسئولان کلان این نهاد است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی راه‌اندازی مجموعه موفقی مانند پژوهشگاه رویان را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: این مرکز امروزه در سطح بین‌المللی مطرح است و می‌تواند الگوی اجرایی خوبی در سایر اجزای بدنه جهاد دانشگاهی باشد تا طبق این الگو مأموریت‌های جدیدی را برای خود تعریف کند.

عباسی در پایان با تأکید بر اینکه تحقیق و توسعه مباحث جدید علمی براساس نیاز داخلی و در شرایط تحریم با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها در هر استان باید یکی از اولویت‌های مهم جهاد دانشگاهی باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین تقویت جهش علمی برای اداره جامعه دانش‌بنیان و حرکت به سمت رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی، توجه به زیرساخت‌های استان و به‌کارگیری نخبگان استانی، می‌تواند از جمله برنامه‌های قابل پیش بینی این نهاد در استان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403