دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟


دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان گفت: کمبود بودجه مهم‌ترین سد راه باغ‌موزه دفاع‌مقدس در زنجان است.

قاسم محمدی روز گذشته (۹ مردادماه) در مراسم افتتاح باغ‌موزه دفاع‌مقدس ابهر که در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان صورت گرفت، اظهار کرد: در همه استان‌های کشور بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید موزه ساخته شود که ساخت این موزه اغلب در مراکز استان‌ها انجام‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه ابهر جزو معدود شهرستان‌ها در کشور است که میزبان موزه شهدا است، ادامه داد: غیر از شهرستان‌های مرزی که در دوران دفاع‌مقدس درگیر جنگ بودند، سایر شهرستان‌ها فاقد موزه دفاع‌مقدس هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه موزه شهدای زنجان در مرکز استان با مساحت ۲۲ هکتار در بهترین نقطه زنجان در حال ساخت است، متذکر شد: در حال حاضر این موزه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با یادآوری اینکه یکی از ماموریت‌های اداره‌کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس این است که نسبت به افتتاح باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان اهتمام جدی داشته باشد، افزود: اهتمام خود را به کار بسته‌ایم تا همزمان با کنگره ۳۵۳۵ شهید استان فاز اول این پروژه در مرکز استان افتتاح شود که با توجه به وجود برخی از کاستی‌ها بعید است این موضوع محقق شود.

محمدی، عمده دلیل عقب‌ماندگی پروژه را اعتبارات و مشکلات بودجه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: این امر در حالی است که پروژه‌هایی از این قبیل می‌تواند چراغ راه آیندگان در آشنایی با دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ نام و یاد شهدا برای همه ما ضروری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران دفاع‌مقدس به تبعیت از سیدالشهدا (ع) است، بنا به تعبیر مقام معظم رهبری این‌ جنگ هشت سال حداقل ۸۰۰ سال باید کشورمان را بیمه کند.

دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟

امام جمعه ابهر نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بنا به تعبیر آیت‌الله جوادی‌آملی روزی می‌آید که جامعه شهدا را منکر خواهد شد و روزی نیز خواهد آمد مردم از خاک شهدا تسبیح درست خواهند کرد، اظهار کرد: این موضوع به این دلیل است که حق و باطل همواره وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با تاکید بر اینکه شهدا حق‌اند و ما باید دنبال حق باشیم، اضافه کرد: کسانی که تفکر علوی و جهادی دارند، محال است تابع شهدا نباشند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا صراط مستقیم را انتخاب کردند، بیان کرد: اگر اهداف شهدا را در نظر بگیریم و از آن پیروی کنیم، قطعاً سعادت دنیوی و اخروی نصیب‌مان خواهد شد.

در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه ناحیه ابهر نیز با بیان اینکه این باغ موزه در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان و ۴۰۰ شهید ابهر به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: در همین راستا ۱۶۰ عنوان برنامه در کمیته‌های مرتبط در شهرستان تدوین شده که این برنامه‌ها یا برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

سرهنگ محسن احمدی‌تبار با تاکید بر اینکه موزه بنای ماندگاری است که نسل‌های آینده بدانند برای اینکه کشور ما به این دوران برسد چه جوانانی جان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، افزود: بها دادن به شهدا و گرامی‌داشت آنان در نظام اسلامی با گره خوردن به فرهنگ عاشورا و انتظار پررنگ است.

این‌ مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری این قبیل برنامه‌ها در مقابله با توطئه‌های فرهنگی مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: گسترش این‌ مجموعه باید در ادوار آینده مورد توجه قرار گیرد، زیرا مکانی پربار خواهد شد تا چراغ راهنمایی برای آیندگان باشد.

دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟

دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟

دلیل به اتمام نرسیدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان چیست؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق