کرونا در سیستان و بلوچستان شیب نزولی گرفت


کرونا در سیستان و بلوچستان شیب نزولی گرفت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط آماری کرونا در این استان هم‌اینک نزولی است اما زمانی به این شرایط می‌توانیم مطمئن شویم که روزهای آینده رفتار مراجعات و بستری‌ها نیز کاهشی باشد.

علیرضا شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق اعلام سامانه« ماسک» وضعیت یکسری از شهرهای سیستان و بلوچستان نارنجی شده است اظهارداشت: مرکز استان( زاهدان، میرجاوه ، خاش و تفتان) و حوزه سیستان اکثر شهرهای آن نارنجی شدند به غیر از شهر نیمروز و مهرستان که در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند و اعمال محدودیت‌ها براساس وضعیت قرمز و نارنجی ادامه دارد افزود: شرایطی که نمودار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از اوج قله به سمت پایین حرکت می‌کنیم به یاری خدا که این وضعیت ماندگار باشد و شاهد اوج گیری مجدد ویروس کرونا در منطقه نباشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: واکسیناسیون فرهنگیان، اساتید دانشگاه و کارکنان بانک‌ها از روز عید غدیر شروع شد و طی ۲ هفته واکسیناسیون این گروه‌ها به سرانجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

شهرکی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۳۹۳ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۳هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت هفت مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۳۰ بیمار حاد تنفسی و ۳۳۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها