غدیر اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان آن تا کوثر بهشت جاریست


غدیر اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان آن تا کوثر بهشت جاریست

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به‌چهارمین کنگره ضیافت شاعرانه غدیر در اصفهان گفت: غدیر در ظاهر یک برکه بود ولی در واقع، اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان و شراب طهور آن تا کوثر بهشت جاری است و شریعه‌های نورانی و مبارک آن تا دامنه قیامت ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، در متن این پیام آمده است: سلام خداوند قدیر و متعال بر عید سعید غدیر سلام و درود بر انبیا الهی و فرشتگان خدای سبحان که در ملکوت اعلی، افتخار تجلیل از عید سعید غدیر را دارند و در پیشگاه ذات اقدس الهی به‌ولایت امیرالمومنین علی‌(ع) تقررب می‌جویند و سلام و درود بر شما عزیزانی که در این مجلس باشکوه و روحانی شرف حضور دارید و عید سعید غدیر را همگام با آسمانیان و کروبیان جشن می‌گیرید.

پیام حاکیست: در محفلی که مادحان و شاعران اهل بیت (ع) سروده‌های ولایی و غدیری خود را به‌صاحب ولایت مطلقه الهیه تقدیم می‌نمایند و عرض ادب و احترام به‌درگاه آسمانی آن حضرت نموده و بر این نعمت بزرگ الهی افتخار می‌کنند این حقیر از فرسنگ‌ها راه دور بر شما بزرگان ادب درود می‌فرستم و دوست داشتم که با شما جرعه‌ای از آن برکه عظیم غدیری را نوشیده و بر سفره احسان و کرم مولایمان از آن مائده آسمانی بهره‌مند می‌شدیم.

پیام ادامه یافته است: آری! غدیر در ظاهر یک برکه بود ولی در واقع، اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان و شراب طهور آن تا کوثر بهشت جاری است و شریعه‌های نورانی و مبارک آن تا دامنه قیامت ادامه دارد.

پیام می‌افزاید: حق بزرگ شاعران و مادحانی که از همان روز اول، غدیر را در اشعار خود ستودند و تا به امروز میلیون ها شعر به زبان های گوناگون در وصف این چشمه فیاض - که در حقیقت روح و جان تمام ادیان آسمانی است- سروده اند، بر همه دوستداران غدیر روشن و واضح است.

آیت الله صافی همچنین یادآور شده‌است: آن روز که پیامبر عالیقدر اسلام (ص) فرمود: حاضر به‌غائب و پدر به‌فرزند تا روز قیامت برساند، شاعران ولایی بودند که به‌این فرمان آسمانی رسول رحمت لبیک گفتند و با عنایات الهی، تبلیغ را در عرصه زیبای شعر در امر غدیر انجام دادند و پرتوی از این نمایش بزرگ جهانی را که از آدم (ع) شروع شد و تا خاتم الانبیا و سرور کائنات جهان ادامه پیدا کرد و تا روز قیامت به‌نمایش در خواهد آمد، به شاعران و مادحان سپردند و آنها هم در این عرصه، خوش درخشیدند و بر زیبایی آن افزودند.

این مرجع تقلید در پایان پیام خود از حضرات آقایان اساتید و شرکت کنندگان ارجمند و برگزارکنندگان عزیز این محفل نورانی کمال تشکر و تقدیر را داشته و آورده است: از خداوند متعال مسالت دارم که زحمات و خدمات همگان، مورد نظر کیمیا اثر امام زمان ( عج) قرار گرفته و مشمول دعای خاص آن حضرت باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر