غدیر اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان آن تا کوثر بهشت جاریست


غدیر اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان آن تا کوثر بهشت جاریست

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به‌چهارمین کنگره ضیافت شاعرانه غدیر در اصفهان گفت: غدیر در ظاهر یک برکه بود ولی در واقع، اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان و شراب طهور آن تا کوثر بهشت جاری است و شریعه‌های نورانی و مبارک آن تا دامنه قیامت ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، در متن این پیام آمده است: سلام خداوند قدیر و متعال بر عید سعید غدیر سلام و درود بر انبیا الهی و فرشتگان خدای سبحان که در ملکوت اعلی، افتخار تجلیل از عید سعید غدیر را دارند و در پیشگاه ذات اقدس الهی به‌ولایت امیرالمومنین علی‌(ع) تقررب می‌جویند و سلام و درود بر شما عزیزانی که در این مجلس باشکوه و روحانی شرف حضور دارید و عید سعید غدیر را همگام با آسمانیان و کروبیان جشن می‌گیرید.

پیام حاکیست: در محفلی که مادحان و شاعران اهل بیت (ع) سروده‌های ولایی و غدیری خود را به‌صاحب ولایت مطلقه الهیه تقدیم می‌نمایند و عرض ادب و احترام به‌درگاه آسمانی آن حضرت نموده و بر این نعمت بزرگ الهی افتخار می‌کنند این حقیر از فرسنگ‌ها راه دور بر شما بزرگان ادب درود می‌فرستم و دوست داشتم که با شما جرعه‌ای از آن برکه عظیم غدیری را نوشیده و بر سفره احسان و کرم مولایمان از آن مائده آسمانی بهره‌مند می‌شدیم.

پیام ادامه یافته است: آری! غدیر در ظاهر یک برکه بود ولی در واقع، اقیانوس بیکرانی است که فیض جوشان و شراب طهور آن تا کوثر بهشت جاری است و شریعه‌های نورانی و مبارک آن تا دامنه قیامت ادامه دارد.

پیام می‌افزاید: حق بزرگ شاعران و مادحانی که از همان روز اول، غدیر را در اشعار خود ستودند و تا به امروز میلیون ها شعر به زبان های گوناگون در وصف این چشمه فیاض - که در حقیقت روح و جان تمام ادیان آسمانی است- سروده اند، بر همه دوستداران غدیر روشن و واضح است.

آیت الله صافی همچنین یادآور شده‌است: آن روز که پیامبر عالیقدر اسلام (ص) فرمود: حاضر به‌غائب و پدر به‌فرزند تا روز قیامت برساند، شاعران ولایی بودند که به‌این فرمان آسمانی رسول رحمت لبیک گفتند و با عنایات الهی، تبلیغ را در عرصه زیبای شعر در امر غدیر انجام دادند و پرتوی از این نمایش بزرگ جهانی را که از آدم (ع) شروع شد و تا خاتم الانبیا و سرور کائنات جهان ادامه پیدا کرد و تا روز قیامت به‌نمایش در خواهد آمد، به شاعران و مادحان سپردند و آنها هم در این عرصه، خوش درخشیدند و بر زیبایی آن افزودند.

این مرجع تقلید در پایان پیام خود از حضرات آقایان اساتید و شرکت کنندگان ارجمند و برگزارکنندگان عزیز این محفل نورانی کمال تشکر و تقدیر را داشته و آورده است: از خداوند متعال مسالت دارم که زحمات و خدمات همگان، مورد نظر کیمیا اثر امام زمان ( عج) قرار گرفته و مشمول دعای خاص آن حضرت باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج