2800 نفر از واجدان شرایط در خواف خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند


2800 نفر از واجدان شرایط در خواف خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

گناباد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف در استان خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 800 نفر از افراد واجد شرایط بالای 55 سال و معلمان این شهرستان علیه بیماری کووید 19 واکسینه شدند.

دکتر فرشته خوش نیات روز یکشنبه طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش تدریجی سن دریافت کنندگان واکسن کرونا و فراگیری بیشتر این افراد و با هدف سرعت بخشی واکسیناسیون نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خواف طی چند روز اخیر راه اندازی شد تا مکانی غیر از مرکز بهداشت برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این مکان واکسیناسیون کرونا زیر نظر پزشک انجام می شود ادامه داد: در دسترس بودن مکان، امکان تردد خودرو، هم کف بودن، مناسب بودن سیستم سرمایش، گرمایش و تبادل و تهویه هوا از جمله امکانات رفاهی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خواف است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: جدا نبودن بخشهای بیماران کرونایی و فوریتهای پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن خواف از مشکلات مهم به شمار می رفت که با دریافت اعتبار لازم نسبت به ایزوله و جداسازی این بخش اقدام شد.

وی افزود: افزایش کپسول اکسیژن نیز به عنوان یکی از مهمترین نیازها برای درمان بیماران کرونایی در خواف احساس می شد که با تامین ۵۰ دستگاه و هزینه تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین با کمک متخصصان از گسترش بیماری و افزایش فوتی های ناشی از کرونا جلوگیری شد و شرکتهای معدنی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این بخش کمک کردند.

خوش نیات ادامه داد: برای کاهش مشکل کمبود آی.سی.یو در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف هفت اتاق آی.سی.یو طی چند ماه گذشته به این بیمارستان افزوده شده است.

وی گفت: مردم خواف به دلیل افزایش متقاضیان استفاده از امکانات درمانی و کمبود متخصص طی سنوات گذشته مجبور بودند به شهرستان های اطراف سفر کنند که در برخی مواقع به دلیل جاده نامناسب در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دادند ولی با پیگیریهای انجام شده و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار نوبت عصر بخش سونوگرافی بیمارستان خواف با نرخ دولتی راه اندازی شد که روزانه بیش از ۱۵۰ سونوگرافی در آن انجام می‌شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا