طرح ویژه نظارت بر قیمت‌گذاری و عرضه کالا در قم با جدیت اجرا می‌شود


طرح ویژه نظارت بر قیمت‌گذاری و عرضه کالا در قم با جدیت اجرا می‌شود

قم-ایرنا- مدیرکل بازرسی استان قم گفت: طرح ویژه نظارت بر روند قیمت‌گذاری و عرضه کالا و خدمات و برخورد با عدم پاسخگویی احتمالی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا روی کار آمدن دولت جدید با قدرت اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمود طالبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: قیمت بسیاری از کالاها و خدمات وضعیت افسارگسیخته ای دارد و این موضوع به وضوح نشان می دهد نظارت های دستگاه های متولی بر روند عرضه کالاها و محصولات کافی نیست.

به گفته وی، مرغ با قیمت مصوب از کشتارگاه به دست فروشندگان می رسد اما مرغ دولتی بلافاصله در بازار تمام می شود در حالی که مرغ قطعه بندی شده به وفور وجود دارد و این مسائل نشان می دهد که در غیاب نظارت دستگاه ها عده ای با سوء استفاده کامل مرغ دولتی را برای فروش با قیمت بالاتر وارد کانال های دیگری می کنند.

مدیرکل بازرسی استان قم گفت: برخی از مرغداران مدعی هستند که قیمت این محصول در استانهای همجوار بالاتر است و می خواهند محصول خود را در شهرهای دیگر عرضه کنند؛ با قاطعیت به آنها اعلام می کنیم اگر می خواهید این کار را بکنید نهاده های دامی خود را هم زین پس از همان استانها تامین کنید و به سراغ دستگاه های استان قم نیایید.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی و نظارت ها نشان می دهد که بخش مهمی از لجام گسیختگی امروز قیمت ها از عدم مسئولیت پذیری مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی نشات گرفته است.

طالبی افزود: این مشکل در مساله تخم مرغ و سیمان نیز مشهود است و عرضه خارج از شبکه و گران فروشی غیرمعقول در آن کاملا نمایان است که بخش اصلی آن از عدم نظارت مدیران اجرایی ناشی می شود.

وی اضافه کرد: انحصاری شدن تولید یک محصول توسط یک یا چند شرکت خصوصی زمینه بروز فساد و کاهش قدرت عمل دستگاه های دولتی در نظارت و برخورد بازدارنده با عوامل ایجاد فساد را به وجود می آورد و برای رفع ریشه ای بسترهای فساد باید اجازه ایجاد انحصار در هیچ کالا و خدماتی داده نشود.

وی یادآور شد: مشکل برق کارخانه سیمان نیزار قم برطرف شده و تولیدات این واحد مانند سابق در حال انجام است اما محصول نهایی همچنان چندبرابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرکل بازرسی استان قم ادامه داد: شهروندان و مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز با نوعی سردرگمی و معطلی در دریافت خدمات روبه رو هستند و برخی از مسئولان به بهانه کرونا و غیره از پاسخگویی به مردم سرباز می زنند.

وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی ویترین و نماد نظام هستند و با مدیران یا کارمندانی که بخواهند به هر بهانه ای مردم را در پشت اتاق یا سالن ادارات معطل نگه دارند بدون کمترین تعارفی برخورد سختی صورت خواهد گرفت.

طالبی ابراز داشت: یک هفته از طرح ویژه سازمان بازرسی قم گذشته و این بازرسی ها تا تثبیت دولت جدید ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی قم با اشاره به سه دستگاه اجرایی با بیشترین نارضایتی عمومی و گزارش ۸۸۵ شکایت و گزارش فساد عنوان کرد: بیشترین نارضایتی و شکایت مردم از ابتدای سال جاری مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی