رکورد تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل شکسته شد


رکورد تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل شکسته شد

اردبیل- ایرنا- 9 هزار و 230 دُز واکسن کرونا روز گذشته به شهروندان استان اردبیل تزریق شده و رکورد تزریق واکسن کرونا در این استان شکسته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۱۷۱ هزار و ۶۷۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۳۹۹ دُز واکسن نوبت اول و ۴۰ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با قدردانی از مجموعه کارکنان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به علت مشارکت فعال در برنامه واکسیناسیون، از عموم گروه‌های هدف خواست در جهت کاهش بیماری، حتما واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی مردم در اسرع وقت واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال انجام شده و از هفته آینده، افراد ۵۰ الی ۵۵ سال وارد لیست واکسیناسیون شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از دو هفته قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این استان به ۱۰۸ نفر و شمار مبتلایان همزمان بستری در مراکز درمانی در این استان نیز به ۵۰۴ نفر افزایش یافته است.

هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشکین‌شهر و گرمی، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!