تماس‌های کرونایی اورژانس خراسان رضوی 50 درصد بیشتر شد


تماس‌های کرونایی اورژانس خراسان رضوی 50 درصد بیشتر شد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های اورژانس 115 مرتبط با کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در تیرماه امسال نسبت به خرداد 50 درصد افزایش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر علی یزدانی گزارش داد: شیوع ویروس کرونا باعث شد اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم همراهی با مبتلایان به کرونا، خدمات اولیه را به آنان ارائه کند و در ماههای اخیر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را شاهد بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۹ هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا امدادرسانی و آنها را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، به بیمارستان منتقل کرده است.

وی تصریح کرد: بیشتر موارد اعزامی توسط اورژانس، مبتلایان خانوادگی هستند که عمدتا در مجالس، محافل، دورهمی‌ها و تجمعات گرفتار شده و یا به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کنار گذاشتن ماسک، به این بیماری دچار شده اند.
یزدانی تأکید کرد: در شرایط بسیار سخت و بحرانی موج پنجم کرونای دلتا، باید بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مقید بود و دیگران را هم نیز نسبت به عمل به این سه امر مهم تشویق کرد تا دچار مشکل نشویم.
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جاری بیش از ۱۵ هزار تماس غیرمرتبط و مزاحم با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برقرار شده که با کمال تاسف میزان تماس‌های مزاحم بسیار زیاد بوده و این وضعیت، امدادرسانی به‌موقع به بیماران نیازمند به خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی را با تأخیر مواجه کرده و ممکن است همین تماس بی‌مورد موجب فوت یک بیمار نیازمند به این خدمات و یا وخیم‌شدن حال وی شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۱۵۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۳ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده‌ای است، همچنین این مرکز یک پایگاه امداد هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟