بوتاکس در بارداری + آیا انجام عمل بوتاکس در زمان باردای خطرناک است؟


استفاده از بوتاکس یکی از رایج ترین روش های زیبایی صورت است که بعضی از خانم ها در زمان بارداری هم ممکن است که بوتاکس انجام دهند، در این مطلب بیشتر در مورد بوتاکس و عواض آن می خوانید. خانم های زیادی تمایل به انجام بوتاکس دارند و این کار در دوران بارداری معایبی به […] نوشته بوتاکس در بارداری + آیا انجام عمل بوتاکس در زمان باردای خطرناک است؟ اولین...

استفاده از بوتاکس یکی از رایج ترین روش های زیبایی صورت است که بعضی از خانم ها در زمان بارداری هم ممکن است که بوتاکس انجام دهند، در این مطلب بیشتر در مورد بوتاکس و عواض آن می خوانید.

خانم های زیادی تمایل به انجام بوتاکس دارند و این کار در دوران بارداری معایبی به همراه دارد و متخصصان پوست تاکید می کنند که زنان باردار و شیرده از تزریق بوتاکس پرهیز کنند زیرا بوتاکس شاید باعث زیبایی شما شود ولی می تواند باعث آسیب به جنین شود.

جراحی بوتاکس برای برطرف کردن چین و چروم و خط های ریز که نشانه پیری هستند استفاده می شود و از عوارض آن می توان به سردرد یا علائمی مانند آنفلوانزا، تورم یا کبودی محل تزریق اشاره کرد پس قبل از انجام بوتاکس بهتر است که اطلاعات کافی در مورد عوارض آن داشته باشید.

بوتاکس در بارداری

بوتاکس در اصل باکتری کلستریدیوم بوتولینومسم سم تولید می کند و این باکتری باعث ایجاد بیماری های باکتریایی بوتولیسم می شود و در درمان های پزشکی به آن بوتاکس می گویند و در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده دارد و مدت زمان ماندگاری آن سه الی چهار ماه می باشد.

انجام دادن بوتاکس در دوران بارداری باعث به خطر افتادن سلامت جنین می شود، به همین دلیل پزشکان و متخصصان در صورت امکان از تزریق در این دوران خودداری می کنند اگر چه هنوز گزارشی از عواض ایجاد شده از تزریق بوتاکس در دوران بارداری اطلاعاتی در دست نیست ولی هیچ تضمینی در مورد پخش نشدن این باکتری در تمام بدن وجود ندارد و به دلیل تغییراتی از جمله افزایش حجم خون و افزایش هورمون های بارداری، اثرات باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در دوران بارداری شدیدتر است.

بوتاکس در بارداری + آیا انجام عمل بوتاکس در زمان باردای خطرناک است؟

بوتاکس و اقدام به باردار شدن

بین بوتاکس و اقدام به باردار شدن باید 4 ماه فاصله داشته باشد تا خطر کمتری نوزاد را تهدید کند ولی در صورتی که به تازگی بوتاکس انجام داده اید و متوجه شده اید که باردار هستید ممکن است خطری برای جنین نداشته باشد ولی برای اطمینان خطار می تواند به متخصص مراجعه کنید. وقتی که میزان کمی تزریق انجام بگیرد احتمال اینکه در کل بدن پخش شود خیلی کم است و البته توصیه می کنیم که پس از اینکه متوجه باردار بودن شدید می توانید انجام این جراحی زیبایی را تا پایان دوران بارداری و شیردهی به تاخیر بیاندازید.

عوارض بوتاکس

جریان خون در دوران بارداری افزایش پیدا می کند و به همین دلیل باکتری های وارد شده به بدن بسیار سریع در خون گردش پیدا می کند و به مغز می رسد و در آن پخش می شود که بنا به گفته کارشناسان علم پزشکی، جراحی زیبایی بوتاکس خطراتی را برای سلامت زن باردار و جنین درون رحم به همراه خواهد داشت طبق آزمایشاتی که ری حیوانات انجام شده است عوارضی مانند وزن کم نوزاد در زمان تولد، زایمان زودرس، محدودیت رشد درون رحمی، تاخیر در رشد استخوان ها و حتی مرگ جنین را به همراه آورده است که شاید در انسان برای جنین خطرات بیشتری هم به همراه داشته باشد.

سم بوتولینوم ممکن است در طول بارداری از جفت عبور کند و باعث مشکلاتی در جنین شود و این احتمال وجود دارد که بعد از تزریق بوتاکس آنتی بادی های فعال شده و باعث آسیب رساندن به جنین شوند، البته به یاد داشته باشید که ممکن است واکنش های هر بدن در مورد تزریق بوتاکس با هم تفاوت داشته باشد و به همین دلیل توصیه می شود در دوران بارداری اصلا بوتاکس نکنید.

بوتاکس در بارداری + آیا انجام عمل بوتاکس در زمان باردای خطرناک است؟

بوتاکس بعد از دوران شیردهی

اگر مادر قصد شیر دادن به نوزاد را ندارد بعد از زایمان می تواند بوتاکس را انجام دهد یا پس از قطع تغذیه کودک با شیر می تواند بوتاکس را شروع کند که بهتر است صبر کنید تا وضیعت هورمونی شما به وضعیت اولیه برگردد.

بوتاکس در بارداری + آیا انجام عمل بوتاکس در زمان باردای خطرناک است؟

تزریق بوتاکس در دوران شیردهی

در مورد عوارض بوتاکس در این دوران اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی بهتر است این نوع جراحی زیبایی را تا پایان دوره شیردهی به تاخیر بیاندازید زیراد، بوتاکس نوعی سم می باشد که ممکن است از راه شیر مادر به نوزاد انتقال پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی