برگزاری همایش‌های آنلاین معرفی رشته‌های دانشگاهی «انتخاب آگاهانه» از 11 مرداد


برگزاری همایش‌های آنلاین معرفی رشته‌های دانشگاهی «انتخاب آگاهانه» از 11 مرداد

دبیر انجمن‌های علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همایش‌های آنلاین معرفی رشته‌های دانشگاهی «انتخاب آگاهانه» در راستای عدالت آموزشی و به صورت رایگان از فردا 11 مرداد ماه برگزار می‌شود.

امیر حسین سالاری در خصوص برگزاری دومین دوره انتخاب آگاهانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح توسط انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن معرفی دقیق کامل و آگاهانه رشته‌ها برای پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ است که به صورت آنلاین و رایگان برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط کرونا بر کشور حاکم است و دانش آموزان و پذیرفته‌شدگان کنکور برای اینکه بخواهند از شرایط مشاوره انتخاب رشته استفاده کنند، نیاز دارند که به صورت حضوری در محل حاضر شوند که از نظر مسائل بهداشتی خطر زیادی دارد. همچنین برای دانش آموزانی که در شهرهای کوچک‌تر و روستاها هستند و امکان استفاده از این خدمات مشاوره را ندارند، این دوره‌های مشاوره به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری طرح «انتخاب آگاهانه» در خصوص تفاوت اصلی این برنامه با برنامه‌هایی که اساتید مشاوره کنکور برگزار می‌کنند، اظهار کرد: پذیرفته شدگان کنکور به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و بر اساس رتبه فرد راهنمایی‌ها صورت می‌گیرد اما تنها براساس داده‌ها این انتخاب را انجام می‌دهند. دانشجو به مدت ۲ سال مشغول تحصیل در یک رشته می‌شود و پس از آن انصراف می‌دهد و متوجه می‌شود که در حوزه علاقه‌مندی‌هایش نبوده است. این اتفاق از جایی نشات می‌گیرد که مشاورانی که برای انتخاب رشته فعالیت دارند، اطلاعات دقیقی از آن رشته ندارند و حتی با واحدهای درسی آن آشنا نیستند.

وی ادامه داد: تفاوت این برنامه که به صورت دانشجویی برگزار می‌شود، این است که به صورت دقیق تمام رشته‌ها را بررسی می‌کند و با همه جزئیات برای داوطلب توضیح داده می‌شود. این کار توسط متخصص این رشته انجام می‌شود و فرد متخصص هم از اعضای هیات علمی هر رشته دانشگاهی است که در بالاترین سطح آن را تحصیل کرده و کاملا به موضوعات اشراف دارد.

دبیر انجمن‌های علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در این برنامه به صورت زمان بندی شده اعضای هیات علمی و دانشجویان برتر هر رشته حضور پیدا می‌کنند و توضیحاتی در خصوص فاکتورهای هر رشته ارائه می‌دهند. اینکه دانشجو چه علاقه‌مندی‌هایی دارد و چه استعدادهایی در خودش می‌بیند که باید وارد یک رشته دانشگاهی شود و آینده شغلی او به چه صورت است یا فضای شغلی یک رشته با روحیات دانشجو تطابق دارد یا خیر، از مسائلی است که متقاضی با شرکت در این دوره می‌تواند دیدگاه بهتری نسبت به آن پیدا کند. همچنین اینکه آینده تحصیلی یک رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به چه شکل است در کنار تمام اطلاعات به صورت دقیق در اختیار پذیرفته شده قرار داده می‌شود تا انتخابی آگاهانه و دقیق‌تر داشته باشد.

سالاری خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل اینکه اولین دوره انتخاب آگاهانه را برگزار کردیم، بازخوردهای بسیار خوبی داشتیم و پذیرفته‌شدگان از برگزاری این دوره راضی بودند. این برنامه‌ها از طریق اسکای‌روم برگزار می‌شود و جزئیات زمانبندی برنامه‌ها از طریق صفحه اینستاگرام انجمن علمی دانشگاه اعلام می‌شود و اگر پذیرفته‌شدگان نتوانند به صورت آنلاین از این برنامه‌ها استفاده کنند می‌توانند از طریق اینستاگرام anjoman_elmi_mashhad و تلگرام ssafum@ به صورت آفلاین هم از این فایل‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403