دولت سیزدهم به فکر تقویت مساجد در حوزه نظر و عمل باشد


دولت سیزدهم به فکر تقویت مساجد در حوزه نظر و عمل باشد

حجت الاسلام والمسلمین جزایری گفت: دولت سیزدهم باید هم در حوزه نظریه‌پردازی و هم در حوزه عمل به فکر تقویت مساجد باشد تا دو بال عمل و نظر به موازات یکدیگر در حوزه مسجد رشد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد جزایری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات کم نظیر مساجد در دهه ولایت و امامت امسال و دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: مساجد در تمام دوره 18 ماهه ای که از شیوع ویروس کرونا می گذرد به همین خوبی عمل کرده است و نشان داده اند که هم در عمل به توصیه های مقام معظم رهبری پیشگام هستند و هم به صورت آتش به اختیار در خدمت آحاد مردم هستند.

این کارشناس دینی ادامه داد: اکنون که در دوره گذار دولت در حال انجام است، بهتر است رییس جمهوری منتخب با عقلای مسجدی دیداری داشته باشد تا بتواند بهتر و بیشتر از گذشته از ظرفیت مساجد و مسجدی ها در اداره کشور استفاده کند.

وی افزود: دولت سیزدهم باید هم در حوزه نظریه پردازی و هم در حوزه عمل به فکر تقویت مساجد باشد تا دو بال عمل و نظر به موازات یکدیگر در حوزه مسجد رشد کنند.

جزایری با تاکید بر اینکه واقعا تاسف آور است که دولت ها معمولا برنامه ای برای مساجد ندارند، گفت: اینجا اهمیت مجلس شورای اسلامی نمایان می شود زیرا مجلس یک حکومت دینی باید از دولت بازخواست کند که چرا توجهی به ظرفیت بی نظیر و تمام نشدنی مساجد و مسجدی ها در ساختار اداره کشور ندارد؟!

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله دولت سیزدهم با همکاری دستگاه های مربوطه به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه ای کاربردی و جامع برای استفاده حداکثری از مساجد در عرصه های مختلف داشته باشد که قطعا تحقق این موضوع باری که بر دوش دولت است را نیز کم خواهد کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت