مساجد سیره تربیتی امام کاظم (ع) را ترویج کنند


مساجد سیره تربیتی امام کاظم (ع) را ترویج کنند

حجت الاسلام والمسلمین میرصانعی گفت: مساجد سیره تربیتی امام کاظم (ع) که بهترین روش برای تعلیم و تربیت فرزندان مان است، ترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد میرصانعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حضرت امام موسی کاظم (ع) فرزندان را به تحصیل علم و تفکر در دین و فراگیری احکام الهی دستور می دادند، اظهار کرد: نکته مهم این است که حضرت فرزندان را از فراگیری برخی از علومی که در زندگی آنان بی فایده است، بر حذر می داشتند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم و رو به پیشرفت و متعالی داشته باشیم، باید فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم و قطعا تربیت نیازمند برنامه ریزی است. سیره تربیتی حضرت موسی بن جعفر (ع) سرشار از نکات آموزنده است که برخی از آنان عبارتند از انتخاب نام نیکو، پیوند عاطفی میان اعضای خانواده به ویژه پدران و مادران با فرزندان، مسئولیت پذیر بار آوردن فرزندان و درک درست از دین.

وی افزود: مساجد باید بحث تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر جامعه ترویج کنند و نشر دهند تا بدین وسیله با تربیت درست فرزندان، جامعه ای رو به پیشرفت و متعالی و عاری از رذایل اخلاقی و مفاسد اجتماعی و معضلات فرهنگی داشته باشیم.

میرصانعی با بیان اینکه دستگاه های متولی تربیت باید با همکاری مساجد به فکر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و حتی جوانان مان باشند، گفت: درست است که تربیت باید از کودکی آغاز شود اما انسان تا لحظه مرگ نیز تربیت پذیر است؛ بنابراین باید تربیت جوانان نیز همیشه مورد توجه قرار داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه ما شاهد این واقعیت هستیم که عموم مسجدی ها دارای تربیت صحیح هستند به دلیل انس داشتن آنان با معارف دینی و سیره اهل بیت (ع) است. اگر همه جامعه همچون مسجدی ها با معارف قرآن و عترت (ع) مانوس باشند، قطعا حرکت جامعه در مسیر رشد و تعالی مستمر خواهد بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس