دلسوزان انقلاب به جهاددانشگاهی پر و بال بیشتری دهند


دلسوزان انقلاب به جهاددانشگاهی پر و بال بیشتری دهند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلسوزان انقلاب باید نهادهای انقلابی مانند جهاددانشگاهی که مولود انقلاب هستند را پر و بال و گسترش بدهند.

علی اکبر علیزاده در آستانه فرارسیدن 16 مرداد، چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی که بر دو پایه اصلی و مهم مردمی بودن و علمی بودن شکل گرفته است، به حمدالله در این سالهای پس از انقلاب ثمرات بسیار با عظمتی را برای انقلاب اسلامی داشته است،

وی افزود: جهاددانشگاهی بعد از انقلاب با فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با هدف جهش علمی در کشور تأسیس و راه اندازی شد.

نماینده مردم دامغان این نهاد انقلابی را مجموعه ای گمنام و با دو ویژگی مهم مردمی بودن و علمی بودن معرفی کرد و گفت: تعیین حکومت و دولتی یا معیارهای مردم سالاری یکی از تصمیمات مهم امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی بود، ایشان می خواستند دولتی هم که تشکیل می دهند، دولتی باشد که پایه های اصلی آن مردم باشند و کارها توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

علیزاده ادامه داد: با همین هدف امام(ره) در بحث دفاع، بسیج را مطرح کردند، در بحث رسیدگی به محرومان بنیاد مستضعفین، کمیته امداد، و... در بحث رسیدگی به آبادانی کشور، جهادسازندگی و در بحث جهش علمی کشور نیز جهاددانشگاهی را مطرح کردند.

وی اظهار کرد: بسیاری از پروژه های علمی، تحقیقاتی کشور که نیاز اصلی و حیاتی کشور در زمان تحریم ها است، توسط محققین و پژوهشگران جهاددانشگاهی انجام شد، تمام این تلاش ها بی سر و صدا ولی پرکاربرد و مؤثر انجام شد و برکات آن را امروز مردم ما می بینند بدون آنکه بدانند این دستاوردها حاصل تلاش جهادگران مجموعه جهادانشگاهی است، لذا لازم است این مجموعه گمنام با دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی بیشتر معرفی شود.

نماینده مردم دامغان همچنین اضافه کرد: با همه کم مهری ها و بی توجهی هایی که بر سر جهاددانشگاهی آمد، اما با تلاش جهادگران جهاددانشگاهی، موفقیت های بسیار بزرگی به حمدالله نصیب جهموری اسلامی شد، ما امروز یکی از کشورهای مطرح علمی دنیا هستیم، از رتبه 16 به رتبه 15 جهان صعود کردیم، در منطقه نیز به لحاظ علمی در سطح اول هستیم و در بعضی رشته های علمی، جزء سران قله ی علم در دنیا هستیم.

علیزاده تأکید کرد: نمونه بارز آن در بحث رویان و سلول های بنیادی است که در سطح بین المللی شناخته شده است و یا در بحث نانو تکنولوژی، صنایع دفاعی، نفت، صنایع ژنتیک و کشاورزی و... به حمدالله پیشرفت هایی داشتیم.
این نماینده مجلس عنوان کرد: در چرخه سوخت هسته ای که ابر قدرت ها اجازه نمی دهند کسی به این علم دست پیدا کند، ما جزء کشورهای صاحب این صنعت و علم هستیم، اینها از برکات وجود نهادهای علمی موفق کشور ما است که یکی از آنها در مجموعه جهاددانشگاهی متبلور است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا