روز ملی کرمانشاه باید به یک افتخار برای مردم کرمانشاه تبدیل شود


 روز ملی کرمانشاه  باید به یک افتخار برای مردم کرمانشاه تبدیل شود

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصویب روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی گفت: با اجرای برنامه های ماندگار و شاخص باید این روز را به یک افتخار برای مردم کرمانشاه تبدیل کنیم.

آیت الله عراقی در جلسه امروز (10 مرداد) شورای فرهنگ عمومی استان با قدردانی از پیگیری های مسئولین استان برای ثبت روز ملی کرمانشاه، گفت: در کشور معدود استان ها و شهرستانهایی هستند که روزی به نام آنها در تقویم باشد و این افتخاری برای استان است که روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شده است.

وی افزود: تصویب این روز به برکت خون شهدای این استان و بویژه شهدای مظلوم عملیات مرصاد است که این افتخار نصیب این استان شده است.

وی یادآور شد: ثبت نام روز ملی کرمانشاه تنها یک نماد است و مهم این است که در این روز با اقدامات فرهنگی بتوانیم معرفی خوبی از استان و بزرگان آن و رشادت شهدای آن به نسل آینده داشته باشیم.

عراقی به گسست بین نسلی در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که جوانان نسبت به هویت خود بی تفاوت هستند، ثبت نام این روز فرصتی است تا بتوانیم جوانان را با افتخارات گذشته و فداکاری های مردم و شهدا در دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی در این زمینه گفت: کارگروهی باید در زمینه روز ملی کرمانشاه فعال شده و تمام دستگاه های فرهنگی دولتی و غیردولتی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و... به عضویت آن درآیند.

وی تاکید کرد: همه امکانات استان باید در این زمینه بسیج شود که کارها و اقدامات فاخر و ماندگاری در این روز صورت گیرد.

عراقی با تاکید بر لزوم ساخت یک نماد از فداکارهای صورت گرفته در عملیات مرصاد گفت: در زمینه روز ملی کرمانشاه و معرفی آن نیاز است که رسانه های استان با همه توان پای کار بیایند و رسانه ها هستند که باید به این روز و معرفی آن خوب بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: ساخت فیلم و انیمیشن و مستند و نیز برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری هم می تواند به معرفی هرچه بیشتر و بهتر این روز کمک کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با کارهای دستوری و مراسم رسمی و ... نمی توان این روز را آنچنان که باید گرامی داشت، بر لزوم حضور نخبگان و اقشار مختلف مردم در معرفی هرچه بهتر این روز تاکید کرد و افزود: همه باید به سهم خود پای کار بیایند تا بتوانیم معرفی خوبی از استان و ظرفیت های آن در این روز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید بگونه ای در این روز فرهنگی سازی و گفتمان سازی شود که این روز به یک افتخار برای مردم کرمانشاه تبدیل شود.

وی بر معرفی شهدای مرصاد در روز ملی کرمانشاه هم تاکید کرد وافزود: باید این شهدا معرفی و در این روز هر سال از خانواده های آنها سرکشی شود.

پنجم مرداد، سالروز عملیات مرصاد به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی